طراحی سایت

چطوری پیچ اینستاگرامم رو به سایت فروشگاهی تبدیل کنم؟

افزایش بازدهی پیچ فروشگاهی اینستاگرام با ساخت سایت شخصی

Rate this post

چطوری پیچ اینستاگرامم رو به سایت فروشگاهی تبدیل کنم؟

شبکه‌های اجتماعی مختلفی امروزه بستر مناسبی برای کسب‌وکارهای آنلاین و شروع یک فروشگاه اینترنتی فراهم کرده‌اند. اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از بهترین این شبکه‌ها به‌شمار می‌رود. بسیاری از کاربران اینستاگرام صفحات و پیج‌های شخصی دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها یک سایت فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرد. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه پیج اینستاگرام خود را به یک سایت فروشگاه آنلاین تبدیل کنید و از طریق آن به فروش محصولات و خدمات بپردازید. همچنین بهترین دوره آموزشی مربوط به آن هم معرفی خواهد شد.

افزایش بازدهی پیچ فروشگاهی اینستاگرام با ساخت سایت شخصی

افزایش بازدهی پیچ فروشگاهی اینستاگرام با راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی می‌تواند تأثیر شگرفی بر کسب‌وکار شما داشته باشد. وب‌سایت شخصی یک پلتفرم مستقل و قابل اطمینان ایجاد می‌کند که می‌تواند تجربه خرید را برای مشتریان تسهیل بخشد و اعتبار بیشتری به برند شما ببخشد. با داشتن وب‌سایت، امکان ارائه اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تر درباره محصولات وجود دارد و همچنین می‌توانید از امکاناتی مانند سبد خرید، فرآیند پرداخت آنلاین و پیگیری سفارشات استفاده کنید. این امر نه تنها باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود، بلکه شما را قادر می‌سازد تا داده‌های مهمی مانند رفتار خریداران و ترجیحات آنها را جمع‌آوری کنید.

علاوه بر این، وب‌سایت شخصی امکان بهبود سئو (SEO) و در نتیجه افزایش دید در موتورهای جستجو را فراهم می‌آورد که می‌تواند ترافیک بیشتری را به سمت کسب‌وکار شما هدایت کند. با ایجاد محتوای جذاب و مرتبط بر روی وب‌سایت، می‌توانید مخاطبین بیشتری را جذب کرده و وفاداری آنها را به برند خود تقویت کنید. همچنین، وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد تا بدون وابستگی به الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، ارتباط مستقیم‌تری با مشتریان برقرار کرده و به آن‌ها خدمات پس از فروش ارائه دهید. تمامی این موارد در آموزش web design دهکده جهانی دانش و مهارت به‌طور کامل آموزش داده خواهد شد.

آموزش web design
آموزش web design

خرید هاست، دامین و نصب قالب روی سایت

برای اینکه بتوانید سایت فروشگاه خود را ایجاد کنید، باید مراحلی نظیر خرید هاست و دامین و نصب قالب را به درستی انجام دهید. از همین رو هر کدام از مراحل آن را برای شما شرح خواهیم داد.

خرید هاست برای سایت شخصی فروشگاه اینستاگرامی

برای خرید هاست برای سایت شخصی فروشگاه اینستاگرامی، ابتدا باید نیازهای خود را بررسی کنید. یک فروشگاه اینستاگرامی نیاز به یک هاست قدرتمند با پهنای باند و فضای مناسب دارد. همچنین با توجه به اهمیت امنیت، انتخاب یک شرکت معتبر و قابل اعتماد برای خرید هاست حائز اهمیت است. در این میان، هاست‌های ایرانی که در داخل کشور قرار دارند، از سرعت و پایداری بهتری برخوردار هستند.

پس از بررسی نیازها، باید چند شرکت هاستینگ داخلی معتبر مانند دیتاک و پرشین هاست را مورد بررسی قرار دهید. سپس بسته‌های هاست آنها را از نظر فضا، پهنای باند، پشتیبانی و قیمت مقایسه کنید. حتماً سیستم پشتیبان‌گیری و میزان آپتایم تضمین شده را هم بررسی نمایید.  در نهایت پس از مقایسه و تحلیل، بسته هاستی را انتخاب کنید که بیشترین امکانات مورد نیاز شما را با بهترین قیمت ارائه دهد. البته پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و آنلاین نیز بسیار حائز اهمیت است تا در صورت بروز مشکل بتوانید به سرعت آن را رفع کنید.

انتخاب دامین مناسب برای سایت آنلاین شاپ اینستاگرامی

انتخاب دامین مناسب برای سایت یک آنلاین شاپ اینستاگرامی بسیار حائز اهمیت است. دامین یا همان آدرس وبسایت شما اولین نقطه تماس با مشتریان بالقوه محسوب می‌شود و تا حد زیادی می‌تواند در جلب اعتماد آن‌ها تاثیرگذار باشد. همچنین دامین خوب باعث خوانایی و فراخوانی بهتر سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود. از طرفی یک دامین حرفه‌ای می‌تواند اعتبار سایت شما را ارتقا دهد. بنابراین صرف وقت و هزینه کافی برای انتخاب دامین مناسب، سرمایه‌گذاری بلندمدتی برای موفقیت آنلاین شاپ شماست. برخی از مهم‌ترین مشخصاتی که آدرس دامین شما باید داشته باشد شامل موارد زیر است.

  • کوتاه بودن و سادگی دامین
  • ارتباط منطقی دامین با نام تجاری یا کسب و کار
  • خلاقانه بودن
  • داشتن پسوند مرتبط مانند .com
  • ثبت نشده بودن توسط دیگران
  • امکان ثبت بین‌المللی
  • قابلیت تلفظ آسان
  • فاقد اشتباهات املایی

نصب قالب وردپرس و ووکامرس در سایت فروشگاه

برای نصب قالب وردپرس و ووکامرس در سایت فروشگاهی خود، چند مرحله ساده وجود دارد که باید به ترتیب انجام شوند. شما باید یکی از قالب‌های حرفه‌ای ووکامرس را که برای فروشگاه آنلاین طراحی شده‌اند، خریداری کنید. پس از دانلود فایل‌های قالب، می‌توانید آن را بر روی وردپرس نصب کنید. دقت داشته باشید قبل از نصب قالب، یک نسخه پشتیبان از سایتتان تهیه کنید. برای نصب قالب ووکامرس، ابتدا فایل‌های آن را از طریق FTP بارگذاری می‌کنیم. سپس از طریق منوی Appearance>Themes در وردپرس، قالب خریداری شده را فعال می‌کنیم. حال با نصب افزونه‌های ضروری مانند WooCommerce و موارد وابسته، قالب را برای نمایش درست فروشگاه آماده می‌کنیم.

در ادامه نیز بخش‌های مختلف محصولات، سبد خرید، پرداخت و … را پیکربندی می‌کنیم. پس از نصب قالب، مرحله بسیار مهم بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و افزایش سرعت بارگذاری آغاز می‌شود. نصب افزونه‌های سئو و فشرده‌سازی تصاویر، از جمله کارهای ضروری در این مرحله به حساب می‌آیند. همچنین باید نسخه‌های امنیتی همه افزونه‌ها را نصب کرده و تنظیمات امنیتی وردپرس و قالب را بهینه نمود. با انجام مراحل فوق، یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای بر پایه وردپرس و قالب ووکامرس خواهید داشت که آماده پذیرش سفارشات مشتریان است.

طراحی سایت
طراحی سایت

اتصال میان پیچ اینستاگرام و سایت با قرار دادن لینک در پیج اینستاگرام

برای اتصال بین پیج اینستاگرام و سایت فروشگاهی، می‌توانید به راحتی در قسمت لینک‌های پیج اینستاگرام، آدرس سایت خود را قرار دهید. این کار باعث هدایت بازدیدکنندگان اینستاگرام به سمت سایت شما خواهد شد. در ابتدا باید یک لینک ثابت برای وبسایت فروشگاهی خود ایجاد کنید. برای این کار از قسمت پروفایل اینستاگرام وارد لینک‌ها شوید و آدرس اینترنتی سایت را در فیلد مربوطه وارد نمایید. حتما کلیک کردن روی این لینک را در حساب کاربری‌تان تست کنید تا مطمئن شوید به درستی به وبسایت متصل می‌شود.

همچنین می‌توانید در پست‌ها و استوری‌های محصولات فروشگاهی، لینک مستقیم به صفحه محصول مورد نظر در سایت را قرار دهید. برای این کار کافیست در فیلد لینک هنگام انتشار پست یا استوری، آدرس دقیق صفحه محصول را وارد کنید. به این ترتیب هنگام کلیک روی پست، کاربران بلافاصله به صفحه خرید آن محصول هدایت می‌شوند. علاوه بر آن می‌توانید از لینک‌های کوتاه اینستاگرام هم استفاده کنید تا به صفحات مهم سایت هدایت شوند. این لینک‌ها راحت‌تر به اشتراک گذاشته می‌شوند. در نهایت فراموش نکنید لینک وبسایت را در بیوگرافی هم بگنجانید تا همیشه در دسترس باشد.

استفاده از تکنیک های طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی برای افزایش کاربرد سایت

استفاده از تکنیک‌های طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی نقش بسزایی در موفقیت و افزایش فروش آنلاین دارد. این تکنیک‌ها باعث می‌شوند تا کاربردپذیری سایت بهبود یابد و کاربران راحت‌تر بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین این تکنیک‌ها موجب افزایش نرخ تبدیل و فروش، کاهش نرخ خروج از سایت و در نهایت ارتقای سوددهی می‌شوند. برخی از این تکنیک‌های مهم که در آموزش web design دهکده جهانی دانش و مهارت هم گفته می‌شوند، شامل موارد زیر هستند.

  • استفاده از عناوین و متون جذاب برای صفحات
  • به کارگیری تصاویر حرفه‌ای و جذاب محصولات
  • قرار دادن دکمه خرید و فراخوانی به عمل در جاهای مناسب
  • استفاده از راهنماها و آموزش‌های لازم
  • طراحی مسیرهای کاربری مناسب و روان
  • به کارگیری المان‌های تعاملی
  • بهینه‌سازی سایت برای تجربه کاربری بهتر

استفاده صحیح و بهینه از این تکنیک‌ها با نظارت یک طراح حرفه‌ای، می‌تواند درصد تبدیل و فروش سایت را تا حد چشمگیری نسبت به قبل افزایش دهد.

اینستاگرامم
اینستاگرامم

سخن پایانی

با اجرای مراحلی که در این مطلب توضیح داده شد، شما می‌توانید به راحتی پیج اینستاگرام خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. البته پس از راه‌اندازی فروشگاه، برای موفقیت بیشتر باید به طور مرتب به بهینه‌سازی آن بپردازید. مواردی مانند افزایش کیفیت محتوا، برقراری ارتباط با مشتریان، بازاریابی هدفمند، استفاده از تکنیک‌های افزایش فروش و در نهایت مدیریت صحیح سفارش‌ها و امور مالی، از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. در همین راستا به شما توصیه می‌کنیم که برای ثبت‌نام در آموزش web design دهکده جهانی دانش و مهارت با ما تماس بگیرید تا بتونید به مهارت کامل دست پیدا کنید.

سوالات متداول

  • چگونه می‌توانم محصولاتم را از اینستاگرام به وب‌سایت منتقل کنم؟

شما می‌توانید تصاویر و توضیحات محصولات خود را به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهایی که برخی از پلتفرم‌های فروشگاهی ارائه می‌دهند، از اینستاگرام به وب‌سایت خود انتقال دهید.

  • چطور می‌توانم ترافیک اینستاگرام را به وب‌سایتم هدایت کنم؟

برای هدایت ترافیک از اینستاگرام به وب‌سایت، می‌توانید لینک وب‌سایت را در بیو پیج خود قرار دهید و در پست‌ها و استوری‌ها به آن اشاره کنید. همچنین استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی و ارائه تخفیف‌های ویژه برای کاربرانی که از طریق اینستاگرام اقدام به خرید می‌کنند موثر است.

  • آیا لازم است که محتوای وب‌سایتم را به صورت مداوم به‌روزرسانی کنم؟

بله، به‌روزرسانی منظم محتوا و محصولات در وب‌سایت برای جذب و نگهداری مشتریان اهمیت زیادی دارد. این کار همچنین به بهبود سئو وب‌سایت شما کمک کرده و اطمینان می‌دهد که وب‌سایت شما همواره تازه و جذاب باقی بماند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا