آموزش کافی شاپ

آموزش جامع کافی شاپ

این دوره نه تنها برای حرفه ای های مشتاق و علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای کار در کافی شاپ ، بلکه برای همه علاقه مندان به قهوه یا باریستاهای خانگی نیز طراحی شده است که به دنبال دستیابی به بهترین نتایج هستند.

این دوره نه تنها برای حرفه ای های مشتاق و علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای کار در کافی شاپ ، بلکه برای همه علاقه مندان به قهوه یا باریستاهای خانگی نیز طراحی شده است که به دنبال دستیابی به بهترین نتایج هستند.

آموزش کافی شاپ، دوره آموزشی کافی شاپ (بارتندر و باریستا)

صاحبین مشاغل مختلف جهت پیشبرد بهتر روند کاری خود نیازمند آموزش‌های خاص بوده و پرسنل کافی شاپ نیز از این امر مستثنی نخواهند بود. فراگیری دوره‌های آموزشی کافی شاپ مهارت و توانایی اشتغال با عنوان مدیر، کافی من، باریستا و بارتندر در کافی شاپ، هتل یا رستوران‌های بزرگ را برای اشخاص به ارمغان خواهند آورد. با رشد چشم‌گیر این مشاغل در بازار جهانی شاهد حضور افراد متخصص در کشورهای دیگر نیز هستید و تنها با یادگیری اصولی و کسب مدارک لازم امکان مهاجرت نیز برای شما فراهم خواهد شد.

بهترین دوره آموزش کافی شاپ در کشور ایران توسط مجموعه دهکده جهانی دانش و مهارت ارائه شده و برای کسب قابلیت‌های کاربردی جدید افراد بسیار مناسب است. از ویژگی‌های خاص دوره آموزشی کافی شاپ می‌توان به آموزش عملی کار با دستگاه، تعمیر و نگهداری تجهیزات به‌همراه ارائه گواهینامه بین‌المللی دو زبانه اشاره داشت. همچنین هنرجویان امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی را نیز خواهند داشت. علاقه‌مندان جهت آشنایی بیشتر با محتوای دوره آموزش کافی شاپ و قابلیت‌های دوره آموزشی کافی تا انتها همراه بلاگ کافی شاپ سایت دانش و مهارت باشید.

آموزش کافی شاپ

کافی شاپ محلی برای لذت بردن از انواع نوشیدنی گرم، نوشیدنی سرد، دسر، کیک و شیرینی بوده و هر یک از پرسنل این مجموعه جهت افزایش بازدهی باید دوره آموزش کافی شاپ را پشت سر بگذارند. آشنایی با اصول اولیه ارتباط با مشتری، منو نویسی، کار با دستگاه‌ها، تعمیر و نگهداری تجهیزات در کنار قوانین و قواعد کاری بارتندر و باریستا از ملزومات کاری اشخاص فعال در کافی شاپ است.

جهت آشنایی کامل با باریستا و دم آوری نوشیدنی گرم در بخش باریستا و دم آوری و نوشیدنی های گرم مراجعه کرده و با دوره آموزشی کافی شاپ در حوزه تخصصی نوشیدنی گرم را مطالعه نمایید. اما دیگر بخش‌های مدیریت کافی شاپ به شکل جزئی‌تر در ادامه برای شما علاقه‌مندان به آموزش کافی شاپ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کافی شاپ محلی شیک و با کلاس بوده و توجه به کوچک‌ترین نکات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

بخش های مختلف کافی شاپ

در وهله اول باید تمامی بخش‌های اصلی و مهم تشکیل دهنده کافی شاپ را شناسایی کرده و سپس برای هر کدام از آن‌ها طرح، نقشه و یادگیری آموزش خاص در نظر گرفته شود. از مهم‌ترین قسمت‌های کافی شاپ می‌توان به موارد موجود در لیست زیر اشاره داشت:

  • سالن اصلی و متراژ کلی کافی شاپ
  • دیزاین و طراحی دیوارها
  • چینش میز و صندلی
  • استفاده از چشم‌انداز یا محلی برای عکس گرفتن
  • تامین سفارشات مختلف نوشیدنی گرم، سرد و انواع دسر
  • منو نویسی و تهیه سریع موارد موجود در لیست
  • پرسنل مجرب، متعهد و با شخصیت کاری بالا
  • مدیریت فضا و مشتریان
  • نظافت محیط، پرسنل و لوازم مصرفی
  • تعمیر و نگهداری تجهیزات
  • تزئین خلاقانه
  • مرغوبیت مواد اولیه مصرفی

و بسیاری از موارد دیگر که بر اساس هدف اصلی مجموعه مشخص شده و باید طبق ضوابط خاص جهت تامین آن‌ها تلاش شود. اما در ادامه با برخی از انواع آموزش کافی شاپ همراه شما خواهیم بود.

آموزش مدیریت کافی شاپ

مدیریت کافی شاپ در حوزه حسابرسی مالی محدود نشده و به شاخه‌های برخورد با مشتری، کنترل پرسنل، تامین نیازهای اولیه، هماهنگی با مشتریان جهت برگزاری تولد و دورهمی‌ها نیز تقسیم خواهد شد. جهت بررسی صورت‌حساب‌های مالی امکان استخدام یک حسابدار را خواهید داشت؛ اما برای مدیریت دیگر بخش‌ها چه خواهید کرد؟ هر کافی شاپی قطعاً نیازمند افراد با تجارب و مهارت‌های خاص مدیریت کافی بوده و با توجه به فضاهای عموماً کوچک کافی شاپ در کشور ایران این وظیفه به عهده مالک آن خواهد بود.

با توجه به نوسانات بازار کار، سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های عالی بدون آموزش تبعات منفی داشته و بازدهی مناسبی نخواهد داشت. مالکین کافی شاپ با حضور در دوره‌های آموزشی کافی شاپ قابلیت مدیریت فضا، مکان، پرسنل و ارتباط با مشتری را خواهند آموخت و در ادامه روند کاری خود انعطاف بالاتری خواهند داشت. همچنین اشخاص جویای شغل نیز با کسب ای مهارت خاص قادر به فعالیت در جایگاه شغلی مدیر کافی شاپ، رستوران و هتل‌های کوچک را خواهند داشت.

آموزش باریستا و دم آوری نوشیدنی گرم

با توجه اهمیت نوشیدنی‌های گرم این بخش از مهارت کافی شاپی به صورت تخصصی در دوره آموزش نوشیدنی های گرم و باریستا مورد بررسی قرار گرفته و دوره جداگانه و ویژه‌ای برای آن تهیه شده است. شغل باریستا یا کافی‌من نیز مربوط به این شاخه از دوره آموزشی کافی شاپ بوده و جایگاه شغلی مناسبی در سراسر جهان نیز دارد.

آموزش کافیشاپ

باریستا کیست؟

باریستا یا کافی‌من مسئولیت تهیه ، دم‌آوری و سرو انواع نوشیدنی گرم اعم از: دمنوش، قهوه، اسپرسو، چای و دیگر نوشیدنی‌ها را در کافی شاپ بر عهده دارد. در گذشته باریستا تنها وظیفه آماده‌سازی انواع قهوه بر پایه اسپرسو را بر عهده داشت. با توجه به تغییر و نیاز، باریستا باید توانایی تهیه انواع نوشیدنی گرم را بر عهده بگیرد. همچنین تزئین نوشیدنی گرم، آشنایی با اصول دم آوری، خواص مواد اولیه، تعمیر و نگهداری تجهیزات نیز از جمله وظایف باریستا بوده و در دوره‌های آموزشی کافی شاپ به هنرجویان آموزش داده خواهد شد.

آموزش نوشیدنی سرد کافی شاپی

نوشیدنی‌های سرد نیز به‌مانند نوشیدنی‌های گرم علاقه‌مندان خاص خود را داشته و در ایام گرم سال مورد توجه عموم مردم واقع خواهد شد. هر چند بسیاری از افراد در سردترین ایام سال نیز دست از نوشیدن لذت‌بخش نوشیدنی‌های سرد دست نخواهند کشید. از مهم‌ترین نوشیدنی‌های سرد می‌توان به موارد لیست زیر اشاره داشت:

  • آب میوه
  • شربت
  • شیر و ترکیبات مختلف همراه آن
  • دمنوش
  • اسموتی
  • کوکتل
  • نوشیدنی گازدار

هر کدام از اسامی نام برده دارای قواعد تهیه، تزئین و سرو خاص خود بوده و اشخاص برای آماده‌سازی و تحویل به مشتری نیازمند آموزش خواهند بود. تمامی وظایف تهیه، فرآوری و تزئین نوشیدنی‌های سرد با بارتندر بوده و وی مسئول میکسولوژی مواد اولیه در کافی شاپ است.

بارتندر به چه کسی گفته می شود؟

بارتندر وظیفه مشابه با باریستا داشته؛ اما تفاوت وجه کاری آن‌ها در آماده‌سازی نوشیدنی‌های سرد است. به ترکیب چند مواد اولیه و ایجاد نوعی خاص و خوشمزه‌ای نوشیدنی سرد را میکسولوژی گفته و این کار نیز جزئی از وظایف بارتندر خواهد بود. آشنایی با اصول ترکیب، خواص و خصوصیات هر کدام از مواد اولیه در کنار مهارت به‌کارگیری تجهیزات سبب بهبود توانایی‌های بارتندر خواهد شد. اشخاص با حضور در دوره آموزش کافی شاپ قادر به کسب این مهارت هستند.

تعلیم تهیه انواع بستنی و دسر کافی شاپی

بستنی‌های تهیه شده از شیر، میوه یا نوشیدنی‌های سرد دیگر در کنار انواع دسر از پر مصرف‌ترین سفارشات مشتریان است. اهمیت توجه به تهیه صحیح در این بخش سبب افزایش رضایت‌مندی مشتریان و به طبع بالا رفتن تعداد مراجعه‌کنندگان به کافی شاپ خواهد شد. تهیه بستنی و دسر علاوه بر اهمیت کیفیت مواد اولیه نیازمند تجهیزات به‌روز و اصول کار با آن بوده و مسئول سرو باید به تزئین در حالت‌های مشتری‌پسند مسلط باشد. بستنی یا دسر خوشمزه بدون دیزاین خیره‌کننده، مخاطب را به سمت انتخاب ترغیب نخواهد کرد!

آموزش تزئین بستنی و دسر کافی شاپی

تزئین دسر در ظروف و بستنی‌ها در لیوان‌های منحصر به فرد موجب افزایش لذت مصرف آن در مصرف‌کننده شده و یادگیری این مهارت علاوه بر استفاده شغلی در منازل نیز با استقبال اعضا خانواده روبرو خواهد شد. بستنی یا دسر را در چند لایه مختلف با رنگ‌ها ویژه ترکیب کرده و موجب حس اعجاب در مخاطب شوید! هرچند تزئین مواد نیازمند سلیقه ذاتی بوده اما با بهره‌گیری از روش‌های امروزی امکان طراحی برای تمام افراد وجود دارد.

اهمیت منو نویسی کافی شاپ

آشنایی با ذائقه مردم بومی منطقه و خواسته اصلی مسافران رونق بیشتر کافی شاپ را در پی دارد. همچنین سرعت آماده‌سازی و تزئین سفارش مشتری نیز باید در نظر گرفته شده تا از معطلی بیش از حد وی جلوگیری شود. تنوع عرقیجات گیاهی، بستنی، نوشیدنی سرد گازدار، شربت، آبمیوه و اسموتی در ایام سرد و گرم سال موجب ترغیب بیشتر مصرف‌کننده برای مراجعات بیشتر جهت تست دیگر موارد نیز خواهد شد. همچنین در صورت قرارگیری کافی شاپ در محلی توریستی باید از نوشیدنی‌های سرد در کلاس جهانی نیز بهره ببرد.

چیدمان خاص کافی شاپی

استفاده از تم رنگی خاص به‌همراه مدل میز و صندلی موجب ایجاد حس تازگی برای مراجعه‌کنندگان شده و امکان تبلیغات رایگان را نیز افزایش خواهد داد! با گسترش شبکه‌های اجتماعی بسیاری از مشتریان با انتشار تصاویری از مواد غذایی، نوشیدنی و دسرها در حساب کاربری و درج نام کافی شاپ امکان تبلیغات رایگان با بازدهی بالا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین تعیین محلی با طراحی هنری موجب افزایش مراجعه‌کنندگان شده و شما جهت آشنایی با چنین موارد امکان مراجعه به صفحه آموزش دکوراسیون داخلی و معماری را نیز خواهید داشت.

تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ

علاوه بر میز و صندلی که در دید تمامی مشتریان است باید به لیستی از موارد زیر اشاره داشت:

  • مخلوط کن (بلندر)
  • آب میوه‌گیری
  • دستگاه اسپرسوساز
  • آسیاب قهوه
  • شیکر
  • شیر گرم‌کن
  • شربت سردکن
  • یخچال
  • دستگاه فالوده‌ساز (یخ در بهشت)
  • گل خامه‌زن
  • کرپ‌ساز (پخت پنکیک)
  • بویلر آب‌جوش

و بسیاری دیگر از ویترین‌های یخچالی جهت نگهداری از دسر و بستنی در محیط سالن اصلی برای انتخاب آسان‌تر مشتریان خواهد بود. هر کدام از تجهیزات بالا نیاز به اصول استفاده داشته و آشنایی با قوانین تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز در دوره آموزش کافی شاپ مورد بحث واقع خواهد شد.

دوره رایگان آموزش کافی شاپ در خانه

جهت آشنایی اولیه با تهیه و فرآوری انواع دسر، بستنی، نوشیدنی سرد و گرم می‌توانید به بلاگ کافی شاپ و نوشیدنی گرم سایت دهکده دانش و مهارت مراجعه کنید. همان‌طور که واقف هستید؛ جهت روان‌سازی دست و آشنایی ذهن با مراحل تولید محصولات غذایی خوشمزه نیازمند تمرین و تکرار نزد اساتید مجرب خواهید بود. همچنین پس از مطالعه مقالات مربوطه و علاقه‌مندی لازم می‌توانید در دوره آموزش کافی شاپ (بارتندر و باریستا) مجموعه دهکده جهانی دانش و مهارت شرکت نمایید.

دوره آموزش کافی شاپ (بارتندر و باریستا) مجموعه دهکده جهانی دانش و مهارت

دوره آموزش کافی شاپ جهت آشنایی بیشتر افراد با انواع نوشیدنی گرم، نوشیدنی سرد، دسر، بستنی، قهوه، دمنوش و شیرینی‌ها توسط مجموعه دهکده جهانی دانش و مهارت تولید شده است. این دوره آموزشی نیز به مانند دیگر دوره‌های آموزشی مجموعه دانش و مهارت از موجب افزایش سطح مهارتی هنرجویان شده و موجب ورود سریع آن‌ها به بازار کار خواهد شد. باریستا و بارتندر از عناوین شغلی اصلی در کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها در سراسر جهان بوده و شرکت در دوره آموزشی کافی شاپ موجب فراهم‌سازی شرایط کار هنرجویان در نقاط مختلف دنیا خواهد شد.

از مهم‌ترین مزایا شرکت در دوره آموزشی کافی شاپ می‌توان به کسب گواهینامه بین‌المللی و دو زبانه در کنار یادگیری عملی و افزایش مهارت کار با تجهیزات موجود در کارگاه این مجموعه اشاره داشت. هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی جهت خرید برخی از لوازم یا مواد اولیه را نیز دارند. دوره آموزش کافی شاپ موجب افزایش مهارت در شناخت مواد اولیه، تهیه، تزئین و سرو انواع نوشیدنی سرد و گرم خواهد شد.

عناوین دوره های آموزش کافی شاپ دهکده جهانی دانش و مهارت

دوره آموزشی کافی شاپ در دو عنوان اصلی آموزش باریستا، دم آوری و نوشیدنی گرم به همراه میکسولوژی، بارتندینگ و نوشیدنی سرد برای هنرجویان عرضه شده است. همچنین هنرجویان به صورت جداگانه و طبق علایق خود امکان ثبت‌نام و حضور در هر کدام از دوره‌ها را نیز دارند. در ادامه به عناوین آموزشی هر کدام از دو دوره اصلی بیشتر آشنا خواهید شد.

آموزش باریستا، دم آوری و نوشیدنی گرم

این دوره نه تنها برای حرفه ای های مشتاق و علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای کار در کافی شاپ ، بلکه برای همه علاقه مندان به قهوه یا باریستاهای خانگی نیز طراحی شده است. در این دوره آموزش جامعی در زمینه مهارت باریستا اعم  از تاریخچه قهوه و دانش از دانه تا فنجان به‌همراه بینش در مورد خدمات مشتری و مدیریت کافی شاپ ارائه خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان با تکمیل روند ثبت‌نام خود از طریق سایت دانش و مهارت شامل دریافت ۷ درصد تخفیف در پرداخت بهای کلی دوره خواهند شد.

این دوره در ۵ جلسه و به مدت ۲۵ ساعت آموزشی در کارگاه اختصاصی مجموعه دانش و مهارت در اختیار هنرجویان قرار خواهد گرفت. عناوین اصلی دوره آموزش باریستا، دم آوری و نوشیدنی گرم عبارت است از:

  • دانش دانه قهوه
  • مدیریت فضای کاری
  • سنگ زنی، دوز کردن و کوبیدن
  • استخراج و دم کردن
  • تکنیک های شیر
  • منوی باریستا
  • بهداشت، سلامت، ایمنی
  • خدمات مشتری
  • تمیز کردن، تعمیر و نگهداری و مشکل – تعمیر و نگهداری ماشین قهوه و آسیاب تیراندازی
  • مدیریت کافه
  • تکنیک های لاته آرت
  • فرآیند دم کردن
  • دم کردن و آب کردن قهوه
  • دستورالعمل های دم کردن
  • کلد دم
  • کیفیت آب
  • انواع فرز آسیاب
  • تحلیل گریند
  • قدرت و استخراج
  • ۷ عنصر ضروری دم کردن
  • مبانی استانداردهای جام طلا
  • نحوه اندازه گیری قدرت دم کردن
  • اثرات برشته کردن روی دانه قهوه

میکسولوژی، بارتندینگ و نوشیدنی سرد

هنر ادغام و ترکیب صحیح مواد اولیه یا چند نوشیدنی با یکدیگر در این دوره آموزشی کافی شاپ در اختیار هنرجویان قرار خواهد گرفت. شرکت‌کنندگان به شکل تئوری و عملی در کارگاه اختصاصی مجموعه دانش و مهارت نحوه کار با تجهیزات خاص را آموزش خواهند دید. از طرفی دوره میکسولوژی، بارتندینگ و نوشیدنی سرد بخش مهمی در آموزش کافی شاپ است. شرکت‌کنندگان پس از گذراندن با موفقیت این دوره با عنوان با تندرینگ امکان فعالیت در بارهای سرد هتل، رستوران و کافی شاپ در سطح جهان را نیز خواهند داشت.

دوره میکسولوژی، بارتندینگ و نوشیدنی سرد در ۴ جلسه و به مدت ۲۰ ساعت آموزشی در اختیار هنرجویان قرار گرفته و اشخاصی که از طریق وبسایت رسمی اقدام به خرید دوره کنند؛ شامل ۷ درصد تخفیف خواهند شد. عناوین اصلی دوره میکسولوژی، بارتندینگ و نوشیدنی سرد عبارت است از:

  • تاریخچه نوشابه ها، انواع، طبقه بندی و روش های تولید
  • سفر متصدی بار – از گذشته تا حال
  • بارمن در مقابل میکسولوژیست
  • مقدمه ای بر ابزارهای حرفه ای
  • راه اندازی و جریان کار عملیاتی
  • مقدمه ای بر مواد تشکیل دهنده
  • روش تهیه کوکتل صفر (تکان دادن، تشکیل، لایه بندی، صاف کردن، هم زدن، له کردن، مخلوط کردن)
  • گازدار در مقابل نوشیدنی ثابت
  • تلخ در مقابل شیرین در مقابل ترش در مقابل نمک
  • اهمیت ظاهر کوکتل
  • تجهیزات – جابجایی، بهداشت، تمیز کردن و نگهداری

تمامی موارد آموزشی طبق ضوابط جمهوری اسلامی بوده و در طول آموزش این دوره از محصولات الکلی استفاده نخواهد شد.

مزایای حضور در دوره آموزش کافی شاپ (بارتندر و باریستا) مجموعه جهانی دهکده دانش و مهارت

  • آموزش توسط اساتید با تجربه و زبده
  • بهره‌مندی از ۷ درصد تخفیف خرید اینترنتی
  • کارگاه اختصاصی آموزش تهیه، تزئین و سرو انواع نوشیدنی سرد و گرم
  • کسب آموزش علمی و عملی
  • آموزش منو نویسی
  • مدیریت فضا، پرسنل و کافی شاپ
  • آشنایی با اصول برخورد با مشتری
  • کسب مهارت کار با انواع دستگاه قهوه‌ساز، اسپرسو و قهوه جوش
  • تعمیر و نگهداری انواع دستگاه اسپرسوساز
  • فراگیری تهیه انواع دمنوش، چای، قهوه، بستنی، اسموتی، آبمیوه و شربت
  • یادگیری تکنیک‌های دم‌آوری، تهیه و سرو نوشیدنی
  • طراحی و دیزاین اشکال مختلف با شیر، شکلات و پودرهای مختلف
  • دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد
  • دریافت مدرک بین‌المللی و دو زبانه
  • کسب مهارت باریستا و بارتندر
  • افتتاح کافی شاپ شخصی
  • فراگیری کار با تجهیزاتی نظیر: مخلوط کن (بلندر)، آب میوه‌گیری، دستگاه فالوده‌ساز و کرپ‌ساز
  • اشتغال به عنوان بارتندر، باریستا یا کافی‌من در کافی شاپ‌های سراسر دنیا
  • حضور در رستوران، کافی شاپ یا هتل با عنوان باریستا و کافی من
  • مهاجرت به کشورهای دیگر با عنوان شغلی بارتندر، باریستا یاکافی‌من

دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه پس از ثبت نام در دوره آموزش کافی شاپ

هنرجویان پس از گذراندن موفقیت آمیز هر یک از دوره‌ها امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی خرید کالا از بانک مهر ایرانیان را کسب خواهند کرد. شرکت‌کنندگان با بهره‌گیری از این مبلغ قابل توجه با سود کم امکان تامین بخشی از نیازهای افتتاح کافی شاپ یا خرید برخی از تجهیزات اصلی را به‌دست خواهند آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمان ثبتنام حضوری یا شرکت در کلاس‌ها به واحد پذیرش مجموعه دانش و مهارت مراجعه نمایید.

خود را با دنیای قهوه تخصصی آشنا کنید! 

این دوره نه تنها برای حرفه ای های مشتاق بلکه برای علاقه مندان به قهوه نیز طراحی شده است.

Coffee 2 229x300 1

میکسولوژی و بارتندرینگ

با دوره میکسولوژی حرفه ای ما، پیچ و تاب های منحصر به فرد خود را در کوکتل های کلاسیک ایجاد کنید. یک دوره میکسولوژی حرفه ای که نه تنها برای حرفه ای های مشتاق و حرفه ای بار طراحی شده است، بلکه برای علاقه مندان جدی به یادگیری هنر میکسولوژی خشک و نمایش بارتنینگ نیز طراحی شده است.

Coffee 2 229x300 1

نوشیدنی های سرد

برنامه دوره های دپارتمان آموزش کافی شاپ

9 5 8 7 3 - 1 2 0