دکوراسیون داخلی

نحوه طراحی دکور اتاق دخترانه ساده و شیک

دکور اتاق دخترانه | چیدمان اتاق دختر

5/5 - (2 امتیاز)

نحوه طراحی دکور اتاق دخترانه ساده و شیک

برای طراحی دکور اتاق دخترانه ساده و شیک باید از نکات روان‌شناسی و طراحی خاص متناسب با بازه سنی دختر بهره برد. دختران در سنین مختلف دارای لطافت، علاقه‌مندی و احساسات متفاوتی هستند. هرچند با وجود سبک زندگی مدرن امروزی و متراژ کم منازل، باید در سراسر خانه از سبک‌های ویژه چیدمان استفاده کرد. جهت طراحی مناسب محیط داخلی اتاق دختر باید نکات کوچک اما مهم زیادی را رعایت نمایید.

در این مقاله به‌دنبال آموزش نحوه طراحی دکور اتاق دخترانه ساده و شیک خواهیم بود. در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری نکات مهم در تغییر چیدمان فضای اتاق دخترانه هستید؛ تا انتهای این مطلب با بلاگ آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت دانش و مهارت همراه باشید.

دکور اتاق دخترانه

دکور اتاق دخترانه

دلیل طراحی اتاق دختر

طبق آخرین تحقیقات محققان روان‌شناسی؛ فضای اطراف هر شخص در تغییر اخلاق و رفتار او تأثیر به‌سزایی دارد. بنابراین طراحی دکور اتاق دختر نیز در ایجاد روحیه مثبت برای دختران نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. با وجود یک چیدمات اصولی در اتاق‌ فرزندتان شاهد پرورش خلاقیت، رشد ذهنی، روانی کودکان و نوجوانان خواهید بود. با توجه به حساسیت بالا روحیه دختران باید از نکات مهم در چینش اتاق بهره برده و از طرفی به سلیقه مالک معنوی اتاق، دختر نیز توجه شود.

در طراحی دکور اتاق دخترانه از ظرافت و سلیقه فرزندتان کمک گرفته و از مشارکت وی در جهت تغییر دکوراسیون بهره ببرید. در چنین حالتی علاوه بر تاثیر مثبت فضای دکوراسیون داخلی اتاق، شاهد هم‌بستگی بیشتر بین والدین و دختر خواهید بود. در نظر گرفتن فضای مناسب برای مطالعه، استراحت، استفاده از رایانه، میز آرایش و انجام بازی با عروسک از نکات مهم در دکور اتاق دخترانه است.

انواع چیدمان اتاق دخترانه لاکچری

رعایت توازن و برابری در فضای اتاق بسیار مهم بوده و از شلوغی، آشفتگی و بهم‌ریختگی جلوگیری خواهد نمود. وجود آینه قدی، استفاده از رنگ‌های شاد، انواع پوستر و تابلو نیز به طراحی مناسب‌تر دکور اتاق  دخترانه کمک خواهد نمود. موارد زیر در نحوه چیدمان دکور اتاق دخترانه تاثیرگذار بوده و موجب پدیدآوری انواع مختلف دکور اتاق دختر خواهد شد.

  • متراژ فضای خانه و اتاق مخصوص دختر
  • بازه سنی دختر
  • استفاده فضای اتاق به شکل انفرادی یا اشتراکی (تعداد دختران استفاده کننده)
  • علاقه‌مندی‌های روحی و روانی
  • رنگ مورد علاقه
  • اندازه محل مطالعه و کتابخانه
  • رشته تحصیلی و محل نگهداری ابزار تحصیل مثل: رایانه و بوم نقاشی
  • کمد لباس
  • میز آرایش
  • نوع تخت خواب

و بسیاری دیگر از موارد مهم که بر اساس روحیات شخصی و خانوادگی افراد با یکدیگر متفاوت است.

رنگ آمیزی اتاق دخترانه کودک

رنگ آمیزی اتاق در روند رشد ذهن کودک بسیار مؤثر است. چنانچه رنگی گرم انتخاب شود باعث تحریک و افزایش انرژی گشته و آرامش نسبی برای کودک ایجاد خواهد کرد. از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای دکور اتاق دخترانه در سنین کودکی می‌توان به صورتی، قرمز، یاسی و نارنجی اشاره داشت. هر کدام از این رنگ‌ها باید نسبت به سبک دکوراسیون، فضای اتاق، رفتار و خلق‌و‌خوی کودک انتخاب شود. در ادامه چند رنگ پر استفاده در بین دختران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • رنگ صورتی: از رنگ صورتی با عنوان رنگ دخترانه نیز یاد شده است. آرامش ایجاد شده از رنگ صورتی با احساسات لطیف دخترانه ترکیب شده و تاثیرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت. در عین حال استفاده بیش از حد از این رنگ سبب آشفتگی ذهنی شده و بهتر است از رنگ‌های مخالف آن نیز در دکور اتاق دخترانه استفاده گردد.
  • رنگ قرمز: انتخاب آن به عنوان رنگ غالب در دید اول شادی و هیجان وصف ناپذیری را در بیننده ایجاد خواهد کرد. اما از نظر روان‌شناسی استفاده زیاد از رنگ قرمز اعلام هشدار و زنگ خطری برای روحیات لطیف کودک دختر به شمار خواهد رفت. بنابراین در میزان استفاده از رنگ قرمز در رنگ آمیزی اتاق دختران نهایت دقت را به خرج برده و از آن در نواحی خاص استفاده کنید.
  • رنگ یاسی یا بنفش یاسمینی: انتخاب رنگ یاسی یا بنفش یاسمنی از طیف رنگ‌های بسیار ملایم و زیبا بوده و بسیار آرامش‌بخش خواهد بود. استفاده از رنگ زرد با خصوصیت افزایش انرژی خود به‌عنوان مکمل گزینه مناسبی برای ترکیب رنگی خواهد بود.
  • رنگ نارنجی: از خواص این رنگ می‌توان به: افزایش انرژی، روشن کنندگی فضای اتاق و تم پاییزی آن اشاره داشت. به‌کارگیری این رنگ در فضای اتاق دختر با استفاده از مکمل‌های رنگی آن پیشنهاد خواهد شد.

در نهایت با توجه به سلیقه، تصورات شخصی، میزان شادی و تسلط کودک بر هیجانات درونی خود باید رنگ دکوراسیون اتاق کودک را انتخاب نمود. در انتخاب رنگ از دختران نیز کمک گرفته تا حس مشارکت در فعالیت‌های شخصی نیز به آن‌ها افزوده شود.

تغییر دکور اتاق دخترانه بر حسب سن دختر

انتخاب دکور اتاق دخترانه نسبت به سن دختر حائز اهمیت است، البته دختران در کودکی، نوجوانی و جوانی از رنگهای ملایم برای رنگ آمیزی اتاقشان استفاده خواهند کرد. قبل از شش سالگی اتاق‌خواب دختر نیازی به مکان مطالعه ندارد، ولی بعد از این سن حتماً برای تشویق به مطالعه و درس خواندن گوشه‌ای از اتاق باید برای این فعالیت در نظر گرفته شود. با وسایل بسیار ساده، هزینه کم و کمک گرفتن از دخترتان به راحتی خواهید توانست تغییرات محسوسی را در اتاقش ایجاد نمایید.

استفاده از انواع پوستر، تابلو، میز آرایش و محصولات آرایشی می‌توانید فضای اتاق را از حالت کودکانه به حالت مناسب برای جوانان تغییر دهید. تمامی تغییرات باید با هماهنگی دختر انجام پذیرد. در صورت عدم‌تمایل استفاده از رنگ، تابلو و یا دیگر موارد متغییر امکان نارضایتی برای فرزندتان به‌وجود خواهد آمد.

نحوه طراحی دکور اتاق دختران
نحوه طراحی دکور اتاق دختران

دیزاین دکوراسیون اتاق دخترانه دانش آموز و دانشجو

در دیزاین دکوراسیون اتاق به سن صاحب اتاق و کاربرد آن باید دقت کرد. برای طراحی دکور اتاق‌ دختر دانش‌آموز و دانشجو در وهله اول منطقه‌ای را صرفاً برای مطالعه باید انتخاب نمود. هرچند امروزه در منازل با فضای وسیع اتاقی جداگانه برای مطالعه مشخص شده و دیگر نیازی به بخش مطالعه در طراحی اتاق‌خواب نخواهد بود. مطمئناً ساخت کتاب خانه‌ای کوچک و قراردادن میز مطالعه امکان یادگیری و پیشرفت بهتری را برای دانش آموز و دانشجو ایجاد خواهد کرد.

انتخاب وسایل و رنگ‌ها بستگی به سلیقه شخصی افراد، سایز اتاق و فضای مدنظر دارد. برای این کار به نکات مهم دیگری باید توجه داشت، که در این مقاله برخی از آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

  • استفاده از پرده و کاغذ دیواری متناسب با سن و علاقه‌مندی دختر.
  • میز و صندلی مناسب برای مطالعه و آرایش.
  • قفسه‌های کتاب مناسب ودقت در نوع چیدمان کتاب در آن.
  • استفاده درست از نور.
  • استفاده از جاقلمی و چراغ مطالعه مناسب.

سؤالات متداول

در این بخش از مجله طراحی دکوراسیون داخلی، به سؤالات مهم ایجاد شده در ذهن شما، در زمینه طراحی و تغییر دکور اتاق دختر پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش خاص دیگری، آن را از طریق نظرات همین بخش با ما در میان گذاشته، تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ مناسب را دریافت نمایید.

ایده تزیین تغییر دکور اتاق دخترانه با وسایل ساده

به راحتی و با هزینه اندک به تغییر دکور اتاق کودک بپردازید، امروزه در طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب بیشتر از وسایل ساده استفاده شده است. به وسیله یک ملحفه طرح دار و ساده که روی تخت را پوشانده، جذابیت اتاق را بالا ببرید. با استفاده از پرده و فرش که با هم هماهنگی دارند، جلوه خاصی به اتاق بدهید. قراردادن گلدان‌های مناسب در تنوع بخشی به چیدمان اتاق کمک خواهد کرد.

چرا چیدمان اتاق دختر مهم است؟

از آنجایی که دختران روحیه لطیف و احساساتی دارند، بهتر است برای طراحی دکور اتاق‌شان بیشتر دقت شود، از طرفی نوع چیدمان اتاق بخشی از شخصیت فرزندتان را شکل خواهد داد. در صورتی که شخصیت، روحیات و آینده دخترتان برای شما حائز اهمیت است؛ باید اصول و نکات مهم را نظر بگیرید. اتاق‌خواب محل دنج و آرامی برای فرزندان به‌شمار رفته و آنان بیشتر زمان خود را در اتاق خود خواهند گذراند. بنابراین باید سعی شود از ایده‌ها و سلیقه شخصی آن‌ها برای طراحی و چیدمان اتاق بهره برد.

چگونه اتاق دخترانه را شیک دکور کنیم؟

برای اینکه یک اتاق شیک و زیبا برای دخترتان طراحی نمایید، مراحل و نکات زیر را موردتوجه قرار دهید:

  • مشخص کردن سبک موردنظر.
  • انتخاب رنگ غالب و مورد علاقه اکثر دخترها مانند: صورتی، یاسی، بنفش و زرد.
  • خریداری وسایل موردنیاز هماهنگ با سبک موردنظر.
  • محدوده سنی.
  • احترام سلیقه شخصی صاحب اتاق.
  • استفاده از ایده‌های خاص و جذاب.

از کجا آموزش آشنایی با چیدمان اتاق دختر رو یاد بگیریم؟

شما با شرکت در دوره‌های دکوراسیون معماری و داخلی سایت دانش و مهارت امکان افزایش آشنایی با اصول معماری به‌صورت علمی و عملی را خواهید داشت. همچنین با اخذ گواهینامه بین‌المللی از دانشگاه نورث وست امکان ورود به عرصه فعالیت‌های دکوراسیون داخلی را نیز خواهید داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا