دکوراسیون داخلی

چیدمان دکوراسیون منزل به رنگ طوسی | دکور رنگ طوسی

دکور رنگ طوسی

5/5 - (3 امتیاز)

چیدمان دکوراسیون منزل به رنگ طوسی

رنگ طوسی، رنگی که هرگز تکراری نشده و مرگ ندارد! رنگ توسی در سبک‌های دکوراسیونی مختلف مانند مدرن و نئوکلاسیک استفاده خواهد شد. می‌توان با ترکیب طوسی با رنگ‌های دیگر، دکوری بسیار شیک را ایجاد کرد. طوسی در دسته رنگ‌های خنثی قرار داشته و درصورتی که قصد استفاده از رنگ‌های خاص و خنثی در دکور منزل خود را دارید، به هیچ عنوان از رنگ توسی غافل نشوید.

اخیراً رنگ طوسی جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی منازل به خود اختصاص داده است. اما همچنان برخی معتقدند که انتخاب این رنگ به‌عنوان رنگ غالب منزل، نادرست است. تأثیرگذاری طوسی در فضای منزل یا ادارات، به طیف رنگی و ترکیب رنگی آن بستگی دارد در صورتی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره دکور رنگ طوسی و تأثیر آن بر دکوراسیون هستید، تا انتهای مقاله با بلاگ آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت دانش و مهارت همراه باشید.

دکور رنگ طوسی
دکور رنگ طوسی

دکوراسیون داخلی خاص رنگ طوسی

یکی از بهترین رنگ‌های خنثی و ساده، رنگ توسی بوده و ترکیب آن با دیگر رنگ‌ها منجر به افزایش زیبایی فضا خواهد شد. امروزه طوسی در سبک­های دکوراسیون معاصر، اسکاندیناویایی، مدرن و نئوکلاسیک به‌کار برده خواهد شد. با توجه به ماهیت این رنگ، دیگر اجسام استفاده شده در دکوراسیونجلوه بیشتری پیدا خواهد کرد. طوسی یک رنگ لال و بدون روح بوده اما طرفداران خاصی خود را دارد.

هرچند برخی از طراحان داخلی معتقدند این رنگ باعث افسردگی شده و خاصیت کسل‌کنندگی دارد. اما در عصر حاضر، افراد بسیاری به‌خصوص جوانان طرفدار رنگ توسی بوده و علاقه­مند به ترکیب آن با رنگ‌هایی چون آبی، زرد، صورتی در دکوراسیون منزل یا فضای کاری خود هستند.

رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق خواب

همان‌طور مطالعه نمودید، دکور رنگ طوسی در سال‌های اخیر با محبوبیت زیادی از سوی جوانان و نوجوانان همراه بوده است. در صورتی که از رنگ توسی برای رنگ اصلی دیوار اتاق خواب استفاده کنید، دیگر اجسام موجود در اتاق خواب مانند: تخت‌خواب، میز آرایش، کنسول و فرش جلوه بیشتری پیدا خواهند کرد. اگر رنگ غالب لوازم منزل از قبیل: کابینت‌ها، کانتر آشپزخانه و مبلمان را طوسی انتهاب نموده‌اید؛ دیگر لوازم اتاق خواب را جهت افزایش هارمونی رنگی طوسی انتخاب کنید.

دکور طوسی رنگ
دکور طوسی رنگ

طراحی کابینت آشپزخانه با رنگ طوسی روشن

رنگ‌های مایل به سفید و رنگ‌های خنثی باعث بزرگ نشان دادن فضا خواهند شد. رنگ‌های خنثی هرگز قدیمی نشده و به‌اصطلاح نمی‌میرند، در نتیجه نیازی نیست که هر سال رنگ کابینت و لوازم‌خانگی خود را تغییر دهید. اما در صورتی که عاشق تنوع هستید، رنگ برخی از لوازم آشپزخانه را به یکی از رنگ‌های قابل ترکیب با طوسی تغییر دهید. این تغییرات باعث شادابی و سر زندگی ساکنین منزل به‌خصوص بانوان خواهد شد.

علاوه بر همه این موارد، با توجه به اینکه امروزه دکوراسیون اکثر منازل و به‌طور خاص کابینت‌ها به رنگ‌های سفید، قهوه‌ای یا مشکی هستند، طوسی بودن کابینت‌های منزل شما، نشان از منحصربه‌فرد بودن سلیقه شما خواهد بود. همچنین می‌توان رنگ توسی را با یکی از رنگ‌های سفید، سبز و آبی مورد استفاده قرار دهید.

دکوراسیون پذیرایی رنگ طوسی

ازآنجایی‌که امروزه، حالت قدیمی خانه‌ها دیگر مورد پسند افراد نیست، آشپزخانه‌ها به سبک اپن یا با جزیره طراحی خواهند شد. در این صورت، ارتباط نزدیکی بین آشپزخانه و پذیرایی وجود خواهد داشت. رنگ‌های خنثی به بزرگ­تر دیده شدن محیط داخلی کمک کرده و رنگ طوسی نیز در گروه رنگ‌های خنثی قرار دارد. همچنین قابلیت نمایش دیگر رنگ‌ها مانند: زرد و قرمز را تا درصد زیادی افزایش خواهد داد.

از جمله لوازمی که رنگ توسی برای آنها مناسب است می‌توان به ساعت، گلدان‌های پذیرایی، میز جلومبلی، فرش، میز تلویزیون و کنسول اشاره کرد. جهت جلوگیری از یک‌نواختی و تکرار یک رنگ تمام لوازم منزل را به رنگ توسی انتخاب نکرده و از تنوع رنگی مناسب استفاده کنید. اگر شما هم به دنبال افزایش آرامش و جذابیت به محیط داخلی منزل خود هستید، از رنگ توسی غافل نشوید.

چیدمان ست مبلمان با رنگ طوسی

در د دهه اخیر استفاده از مبلمان در نقاط مختلف کشور رواج خاصی پیدا کرده و با ورود ست مبلمان فضای خانه‌های سنتی نیز دچار تغییراتی شده است. شکل و رنگ اصلی منازل به مبلمان وابسته بوده و با به‌کارگیری درست از رنگ مبل به دلبازی فضا کمک خواهید کرد. رنگ توسی از سری رنگ‌های لطیف و آرام بوده و به نمایش دیگر لوازم منزل کمک خواهد کرد. در خرید مبلمان جدید این رنگ را مدنظر داشته باشید.

در صورتی که از مدل مبلمان موجود منزل خود راضی بوده و تنها علاقه‌مند به تغییر رنگ آن هستد؛ با صرف هزینه معقولی قادر به تغییر پارچه رویه خواهید بود. همچنین برای زیبایی بیشتر از کوسن‌هایی به رنگ زرد یا آبی استفاده کرده و از این تنوع لذت ببرید. رنگه طوسی در دسته رنگ‌های روشن قرار دارد و در نتیجه باعث شادابی، وجود نور بیشتر، و بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق خواهد شد.

دکور طوسی
دکور طوسی

سؤالات متداول

در این بخش از مقاله، به سؤالات احتمالی شما درباره چیدمان دکوراسیون منزل به رنگ طوسی پاسخ خواهیم داد. در صورت وجود هرگونه مشکل یا سؤال، جهت دریافت جواب مناسب آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای چیدمان داخلی اداره از چه رنگی استفاده کنیم؟

محیط‌های اداری دارای تنش و معطلی زیاده بوده و برای افزایش آرامش به محیط بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند رنگ طوسی استفاده شود.

کدام رنگ‌های مکمل با دکور طوسی رنگ هارمونی دارند؟

طوسی رنگی آرام، خنثی و بی روح است بوده و در صورت ترکیب با یکی از رنگ‌های پر انرژی مثل: زرد، قهوه‌ای، آبی، سفید شیری، سفید خالص، سبز، صورتی، نارنجی و بنفش به هارمونی فضا کمک خواهند کرد.

از مبلمان طوسی رنگ در چه سبک چیدمانی استفاده خواهد شد؟

بیشترین کاربرد دکور رنگ توسی در سبک‌های مدرن، نئوکلاسیک است. انتخاب ست مبلمان به رنگ توسی به‌همراه کوسن‌‌های به رنگ مکمل موجب افزایش شور و اشتیاق به محیط داخلی منزل خواهد شد.

رنگ‌بندی در دکوراسیون داخلی را از کجا یاد بگیرم؟

هنرجویان با شکرت در دوره‌های آموزش دکوراسیون داخلی و معماری تهیه شده در سایت دانش و مهارت، اصول رنگ‌بندی را فرا خواهند گرفت. از دیگر مزایای شرکت در کلاس‌های آموزش معماری می‌توان به: افزایش قدرت طراحی داخلی و کسب گواهینامه بین المللی از دانشگاه نورث وست اشاره داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا