دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با کابینت سفید

کابینت سفید

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با کابینت سفید

با کابینت سفید به استقبال تمیزی بروید! رنگ سفید از سری رنگ‌های روشن و خنثی به‌شمار رفته و انعکاس‌دهنده نور است. در اکثر منازل از رنگ سفید به‌عنوان رنگ اصلی و برای دیوارها استفاده خواهد شد. کابینت سفید انتخابی عالی برای زیباتر نشان دادن فضای آشپزخانه منزل است. همچنین می‌توان رنگ سفید کابینت را با دیگر رنگ‌های لوازم آشپزخانه ست کرده و هارمونی جذابی را به نمایش گذاشت.

کابینت‌های محل نگهداری ظروف مختلف بوده و با توجه به مدت‌زمان حضور بانوان در آشپزخانه، رنگ کابینت تأثیر به‌سزایی بر روحیه آن‌ها خواهد داشت. از کابینت رنگ سفید اغلب در آشپزخانه‌هایی با دکوراسیون سبک نئوکلاسیک و مدرن استفاده خواهد شد. در صورتی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از رنگ سفید برای کابینت‌ها و نحوه ست کردن آن با لوازم دیگر هستید؛ تا انتهای این مقاله با بلاگ آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت دانش و مهارت همراه باشید.

کابینت سفید
کابینت سفید

ویژگی‌های رنگ سفید

رنگ سفید، یک رنگ خنثی و روشن بوده که برای نشان دادن کمال و پاکیزگی استفاده خواهد شد. رنگ سیاه علاوه بر تضاد معنایی با سفید در طراحی دکوراسیون داخلی به‌عنوان مکمل این رنگ نیز خواهد بود. برای استفاده از رنگ سفید، حتماً باید طیف‌های رنگی آن را شناخته و به‌درستی از هر یک استفاده کنید. طیف‌های رنگی سفید شامل: رنگ‌های شیری، صدفی، سفید استخوانی و سفید عاجی خواهد بود. سفید، یک رنگ تابستانی به‌شمار رفته که با انعکاس نور از گرما جلوگیری خواهد کرد.

امروزه اشخاص برای دکور کردن منازل به دنبال رنگ‌های متناسب با روحیه خود هستند. رنگ‌ها روی حالت‌های روحی افراد تأثیر داشته و  به همین دلیل هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل باید دقت زیادی را به کار برد. از رنگ سفید می‌توان در تمام بخش‌های مختلف خانه استفاده کرد و محدودیتی وجود ندارد. این را می‌توان به‌راحتی با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد و زیبایی آن را چند برابر کرد. از اصلی‌ترین دلایل استفاده از کابینت سفید می‌توان به: بزرگ‌تر دیده شدن، افزایش درخشندگی و پاکیزگی فضای آشپزخانه اشاره داشت.

دکوراسیون آشپزخانه با تم رنگ سفید

امروزه با حذف لباسشویی از آشپزخانه و انتقال آن به لاندری روم، فضا برای چینش بیشتر باز شده و می‌توان از تنوع بیشتری در رنگ‌های کابینت و بوفه استفاده کرد. از اصلی‌ترین موارد قابل توجه در فضای آشپزخانه، تمیزی و پاکیزگی بوده و این خواسته‌ها با استفاده از کابینت سفید محقق خواهد شد. رنگ سفید آشپزخانه فضایی عالی را برای ایجاد تضاد رنگی و استفاده از وسایل رنگارنگ فراهم خواهد آورد.

در نتیجه اگر علاقه‌مند به داشتن آشپزخانه‌ای شیک و جذاب هستید، از این رنگ غافل نشوید. برخی مردم بر این باورند که رنگ سفید بی‌روح و سرد است. اما می‌توان با استفاده از برخی روش‌ها، آشپزخانه‌ای سفید و در عین حال گرم داشت. از رنگ سفید در کنار رنگ‌های دیگری چون مشکی، زرد، قرمز، طلایی، قهوه‌ای و طوسی استفاده کنید و از آشپزخانه جذاب خود لذت ببرید.

دکوراسیون کابینت سفید آشپزخانه

کابینت سفید یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت‌ها به‌شمار رفته و از همین رو استفاده از سبک‌های طراحی مدرن روز به روز در حال افزایش است. کابینت سفید برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب بوده و فضا را بزرگ‌تر نشان خواهند داد. رنگ سفید انرژی‌بخش است و اگر برای کابینت‌ها انتخاب شود، تم سفیدرنگ زیبایی را به آشپزخانه خواهد داد. اگر کابینت‌های کاملاً سفید با کف‌پوش‌های سرامیکی سفید ترکیب شوند، فضایی خاص و بی‌نظیر را در آشپزخانه به نمایش خواهند گذاشت.

هارمونی رنگ بین یخچال، کابینت و کفپوش سرامیکی نشان از سلیقه افراد خانه به‌ویژه بانوان دارد. با توجه به خنثی بودن رنگ کابینت سفید و دیگر وسایل الکترونیکی آشپزخانه تنها با استفاده از میز غذاخوری طرح چوب یا تکه فرش با رنگ شاد، فضای آشپزخانه خود را چشمگیر خواهید نمود. از تنوع رنگی ‌ظروف مختلف آشپزی نیز نباید به سادگی گذشت. رنگ سفید به به چشم آمدن دیگر تجهیزات کمک شایانی کرده است.

کابینت سفید
کابینت سفید

دکوراسیون کابینت رنگ سفید و قهوه‌ای

یکی از ترکیب رنگ‌های که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده، ترکیب رنگ زیبا و خاص سفید و قهوه‌ای است. در کابینت‌های ترکیبی و دو رنگ، معمولاً از یک رنگ روشن و یک رنگ تیره استفاده خواهد شد. این دو رنگ هرگز قدیمی نشده و محبوبیت زیادی دارند. اکثر رنگ‌ها قابلیت ترکیب شدن با سفید را دارند، قهوه‌ای یک رنگ گرم بوده و هارمونی جذاب و بی‌نظیری با رنگ سفید ایجاد خواهد کرد.

طرح کابینت سفید طلایی

ترکیب رنگ سفید و طلایی ذاتاً جذاب و شیک است. انتخاب این دو رنگ برای کابینت در زیبایی آشپزخانه و به‌طور کل فضای خانه، تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. از سوی دیگر رنگ‌های طلایی و سفید قابلیت ست شدن با انواع زیادی از رنگ‎‌ها را خواهند داشت. هر کدام رنگ‌های طلایی و سفید به‌تنهایی جذاب بوده و به‌عنوان مکمل  یکدیگر، ترکیبی منحصر به فرد را به وجود خواهند آورد. کابینت سفید طلایی حس آرامش همراه با کمال‌گرایی و قدرت را به اشخاص القا خواهند نمود.

طرح کابینت رنگ سفید طوسی

رنگ طوسی از رنگ‌های روشن است. این رنگ از صدها سال پیش تاکنون استفاده شده و علاقه‌مندان خاص خود را دارد. به نظر بسیاری از مردم رنگ طوسی، کسل‌کننده بوده و موجب افسردگی خواهد شد. اما با ترکیب رنگ سفید و طوسی برای کابینت‌ها و استفاده از لوازم‌خانگی با رنگ‌های گرم، شاهد افزایش انرژی و جذابیت به آشپزخانه خواهید بود. با انتخاب رنگ طوسی به عنوان مکمل رنگی شاهد هارمونی مابین رنگ آشپزخانه با وسایل الکترونیکی رنگ نقره‌ای آشپزی خواهید بود.

طرح کابینت طرح چوب و سفید

ترکیب رنگ چوب و سفید برای کابینت آشپزخانه بسیار پرطرفدار بوده و محبوبیت ویژه‌ای بین افراد دارد. استفاده از رنگ چوب در فضای خانه و آشپزخانه ناخودآگاه انسان را به یاد طبیعت خواهد انداخت. انسان به‌طور ذاتی و در ضمیر ناخودآگاه خود به رنگ‌ و طرح طبیعی علاقه و تمایل دارد. از دیگر دلایل انتخاب مناسب طرح چوب و رنگ سفید این است که رنگ چوب دارای گرما و انرژی مثبت بوده؛ از طرفی رنگ سفید سرد و آرامش‌بخش است. استفاده این دو رنگ در کنار یکدیگر تضاد و تعادل خاصی به محیط آشپزی شما خواهد داد.

تأثیر کابینت رنگ سفید بر فضای پذیرایی

این روزها طراحی اکثر آشپزخانه‌ها به‌صورت اپن یا جزیره انجام خواهد شد. در نتیجه ارتباط آشپزخانه و فضای پذیرایی بسیار نزدیک است. از این رو انتخاب رنگی هماهنگ در آشپزخانه و پذیرایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با حذف دیوار آشپزخانه فضای بین آشپزی و پذیرایی یکی شده و برای ایجاد هارمونی بیشتر باید از رنگ‌های مکمل یا مشابه یکدیگر استفاده شود. با توجه به اینکه تغییر کابینت‌ها نیازمند صرف هزینه زیادی خواهد بود؛ تغییر تجهیزات و طراحی داخلی سالن پذیرایی امری آسان‌تر است.

کابینت سفید
کابینت سفید

سؤالات متداول

در این بخش از مقاله، قصد پاسخ به سؤالات احتمالی شما در خصوص نحوه استفاده از رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه را داریم. در صورت وجود مشکل یا پرسش، جهت دریافت جواب مناسب آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دکوراسیون کابینت سفید برای آشپزخانه کوچک مناسب است؟

سفید در زمره رنگ‌های تابستانه بوده و نور را به‌خوبی انعکاس خواهد داد. دکوراسیون کابیت سفید به‌مانند دیگر رنگ‌های روشن موجب بزرگ‌تر دیده  شدن محیط خواهند شد.

کابینت رنگ سفید طرح دار برای آشپزخونه قشنگه؟

رنگ سفید قابلیت استفاده به عنوان رنگ زمینه یا مکمل دیگر رنگ‌ها را دارد. کابینت سفید به‌همراه رنگ‌های طلایی، مشکی و طوسی از استقبال جهانی مناسبی روبرو شده و در سال‌های اخیر با استفاده از دستگاه CNC امکان حکاکی بر روی چوب اصلی نیز خواهد بود. طراحی طبیعت، نوشته‌های مذهبی و اشعار به زیبایی بیشتر محیط آشپزخانه شما کمک خواهد کرد.

بهترین دوره آموزشی آشنایی با رنگ‌ها در اصول طراحی داخلی کجاست؟

با شرکت در دوره‌های متنوع آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت دانش و مهارت با اصول استفاده از رنگ‌ها آشنا خواهید شد. از دیگر ویژگی‌های حضور در این دوره‌ها، افزایش مهارت شخصی و کسب گواهینامه بین المللی دانشگاه نورث وست خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا