نوشیدنی گرمکافی شاپ

طرز تهیه نسکافه کف دار با شیر کافی‌شاپی در خانه

تهیه نسکافه

5/5 - (1 امتیاز)

طرز تهیه نسکافه کف دار با شیر کافی‌شاپی در خانه

برای تهیه نسکافه می‌توان از شیر گرم، شیر سرد و یا آب جوش استفاده نمود. نسکافه در واقع قهوه فرآوری شده بوده و به‌صورت فوری مصرف خواهد شد. نسکافه از خانواده قهوه و دارای کافین بالا بوده پس در مصرف آن باید در حد اعتدال باشد. از فواید این نوشیدنی خوشمزه می‌توان به: کاهش وزن، سرحالی، تنظیم انرژی، تقویت مو و از بین رفتن افسردگی اشاره نمود. نسکافه از سری نوشیدنی‌های گرم کافی‌شاپی بوده و اشخاص زیادی سعی در آماده‌سازی آن در منزل دارند. همچنین مصرف نسکافه برای بیماران قلبی و زنان باردار ممنوع اعلام شده است.

برای تهیه نسکافه از روش‌های مختلفی استفاده شده اما ترکیب اصلی همه آن‌ها پودر قهوه فوری و یک مایع جوش مانند: آب یا شیر است. برای تزئین نهایی نسکافه نیز می‌توان از موادی چون: خامه فرم­گرفته، پودر قهوه، پودر کاکائو، سس کارامل و کاکائو استفاده نمود. در صورتی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره طرز تهیه نسکافه هستید، تا انتهای این مقاله با بلاگ آموزش نوشیدنی گرم سایت دانش و مهارت همراه باشید.

تهیه نسکافه
تهیه نسکافه

مضرات و فواید نسکافه

نسکافه از خانواده قهوه بوده و خواصی مشابه قهوه دارد. نسکافه به کمک قهوه فوری، آب یا شیر تهیه خواهد شد. این نوشیدنی نیز مانند تمامی مواد غذایی دیگر باید در حد مناسب مصرف شود و در غیر این‌صورت تأثیرات منفی روی بدن خواهد داشت. نسکافه در واقع همان قهوه فرآوری شده بوده و به شکلی متفاوت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. در ادامه به بررسی مضرات و فواید نسکافه خواهیم پرداخت:

فواید مصرف نسکافه

  • هوشیاری بیشتر
  • از بین بردن خستگی
  • کاهش وزن
  • زیبایی و سلامت پوست
  • تقویت مو
  • بهبود بعضی از بیماری‌ها
  • کاهش دردهای مزمن
  • بهبود افسردگی
  • بهبود عملکرد مغز
  • جلوگیری از سرطان
  • مفید برای کبد
  • جلوگیری از سکته
  • رفع یبوست

عوارض مصرف نسکافه

از مضرات نسکافه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش سطح قند خون
  • تحریک معده و احتمال ایجاد حالت تهوع
  • تشدید بی‌خوابی، استرس و اضطراب
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش احتمال زایمان زودرس
  • بالا بردن فشارخون
  • کاهش جذب آهن
  • آسیب به دندان
تهیه نسکافه
تهیه نسکافه

فرق نسکافه با قهوه و کاپوچینو

نسکافه و کاپوچینو نوع خاصی از فرآوری و دم کردن قهوه بوده و علاقه‌مندان خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی تفاوت‌های نسکافه با قهوه و کاپوچینو خواهیم پرداخت:

تفاوت نسکافه با قهوه

  • نسکافه در مایعات حل خواهد شد، اما قهوه این‌طور نبوده و اگر کیفیت خوبی داشته باشد، هرچقدر هم که با مایعات ترکیب شود به طور کامل حل نخواهد شد.
  • میزان کافئین نسکافه کمتر از قهوه است.
  • قیمت و کیفیت نسکافه پایین‌تر از قهوه است.
  • مدت آماده‌سازی نسکافه کمتر از زمان لازم برای دم‌آوری قهوه است.

تفاوت نسکافه و کاپوچینو

  • نسکافه با قهوه فوری آماده شده ولی کاپوچینو با اسپرسو تهیه خواهد شد.
  • محتویات نسکافه کاملاً آماده بوده و نیازی به­اضافه کردن چیزی نیست. برای آماده کردن کاپوچینو ابتدا باید اسپرسو را تهیه کرده و سپس آن را با آب جوش یا شیر ترکیب کرد.
  • میزان کافئین نسکافه کمتر از کاپوچینو است.

طرز تهیه انواع نوشیدنی با نسکافه

تهیه نسکافه شکل‌های مختلفی داشته به‌صورت ساده، با شیر، با خامه و مواد دیگر آماده خواهد شد. نسکافه یکی از نوشیدنی‌های خوش‌طعم کافی‌شاپی بوده و آماده‌سازی آن در منزل به تبحر و مهارت خاصی نیازی ندارد. برای تهیه نسکافه ساده به پودر نسکافه و آب جوش نیاز خواهید داشت. در صورت علاقه به نوشیدنی‌های شیرین، امکان اضافه کردن شکر به نسکافه را خواهید داشت. همچنین برای تزئین نسکافه امکان استفاده از خامه، پودر نسکافه، پودر کاکائو یا شکلات‌های خردشده نیز وجود دارد.

دست شما برای افزودن انواع طعم­دهنده­ها در تهیه نسکافه باز بوده و جهت تجربه یک طعم جدید می‌توان از وانیل یا کارامل استفاده نمود. طعم این دو ماده سازگاری کاملی با خانواده قهوه داشته و سبب لذیذتر شدن هر چه بیشتر نوشیدنی گرم شما خواهند شد. جهت آماده‌سازی نسکافه در منزل امکان استفاده از انواع دستگاه‌های: هم‌زن و قهوه‌ساز را نیز خواهید داشت. هر کدام از ای تجهیزات شیوه عمل‌آوری خاص خود را داشته و در ادامه مقاله بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

طرز تهیه شیر نسکافه کافی‌شاپی

برای تهیه یک شیر نسکافه کافی‌شاپی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم
نسکافه 1 قاشق
شیر 1 لیوان
خامه به‌مقدار لازم

طرز تهیه نسکافه کافی‌شاپی:

  1. ابتدا شیر را در شیرجوش ریخته و اجازه دهید به نقطه‌جوش برسد.
  2. پس از آن نسکافه را افزوده و مدام هم بزنید.
  3. شعله گاز را در حد ملایم قرار دهید و اجازه دهید شیر به‌خوبی کف کند.
  4. پس از اینکه نسکافه کاملاً در شیر حل شد آن را درون لیوان مورد نظر بریزید.
  5. اگر کف شیر درون قابلمه باقی ماند آن را با یک قاشق برداشته و روی نسکافه بریزید.
  6. در نهایت کف روی لیوان را با دانه‌های نسکافه تزئین کنید.

نحوه آماده‌سازی نسکافه با شیر و خامه

برای تهیه نسکافه با شیر و خامه به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم
شیر 1 لیوان
نسکافه  2 قاشق غذاخوری
خامه به‌مقدار لازم
شکلات به‌مقدار لازم

طرز تهیه نسکافه با شیر و خامه:

  1. ابتدا شیر را در یخچال قرار داده تا کاملاً سرد شود.
  2. حال شیر را در شیرجوش ریخته و شعله گاز را زیاد کنید.
  3. اجازه جوشیدن شیر را ندهید. پس از اینکه دمای آن کمی بالا رفت از روی حرارت بردارید.
  4. خامه و نسکافه را به‌خوبی با هم مخلوط کنید.
  5. این ترکیب را در لیوان مورد نظر ریخته و شیر را روی آن بریزید.
  6. شکلات را در ظرفی ریخته و روی بخار کتری قرار دهید تا به‌خوبی ذوب شود.
  7. از شکلات ذوب‌شده برای تزئین نوشیدنی خود استفاده نمایید.
تهیه نسکافه
تهیه نسکافه

طرز تهیه هات چاکلت با نسکافه

هات چاکلت یا شکلات داغ یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه کافی‌شاپی بوده و به‌خصوص در فصل زمستان طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این نوشیدنی نیز از پودرهای آماده استفاده شده اما پودر مورد استفاده در این دو نوشیدنی کاملاً متفاوت است. هات چاکلت از پودر شکلات و کاکائو به دست آمده ولی نسکافه در واقع قهوه فوری است. نکته مشترک در هنگام مصرف هات چاکلت و نسکافه در سرو با شیر یا آب خواهد بود.

دستور تهیه نسکافه با هسته خرما

تهیه نسکافه با هسته خرما امکان‌پذیر نیست! از هسته خرما برای تهیه نوعی قهوه بسیار مقوی استفاده خواهند کرد. این قهوه موجب آرامش اعصاب، تقویت سیستم ایمنی شده و روند تهیه آن نیز به شکل زیر است:

  1. ابتدا هسته‌های خرما را جدا نموده و آن‌ها را بشویید.
  2. روی پارچه‌ای تمیز پهن کنید تا خشک شوند.
  3. پس از خشک شدن کامل هسته‌های خرما باید آن‌ها را در تابه‌ای با حرارت ملایم بو داد تا رنگ آن‌ها تغییر پیدا کند.
  4. هسته‌های خرما را در هاون یا با مخلوط‌کن خرد و پودر کنید.
  5. پس از طی این روند، پودر قهوه هسته خرما آماده است.

طرز تهیه نسکافه با همزن برقی

نسکافه با همزن برقی که به دالگانو معروف بوده در واقع یک خامه فرم گرفته با طعم قهوه است. دالگانو از مقدار مساوی قهوه فوری یا نسکافه، آب و شکر تهیه خواهد شد. سپس این ترکیب با شیر گرم یا سرد ترکیب شده و طعمی دل‌چسب را برای آن‌هایی که به دنبال طعمی جدید در خانواده قهوه هستند، به ارمغان خواهد آورد. می‌توان از شیر معمولی یا شیر نارگیل استفاده کرده و از آنجایی که در تهیه این نوشیدنی از هیچ نوع خامه‌ای استفاده نشده، کالری بسیار پایینی دارد.

برای تهیه نسکافه با همزن برقی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم
نسکافه 2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 2 قاشق غذاخوری
شیر 1 لیوان

طرز تهیه قهوه دالگانو به صورت مرحله به مرحله

  1. ابتدا نسکافه فوری، آب و شکر را در ظرفی کوچک بریزید.
  2. به کمک همزن برقی یا دستی این مواد را ترکیب کرده و به هم زدن ادامه دهید تا پف کرده و بافتی خامه‌ای پیدا کند.
  3. حال شیر گرم یا سرد را درون لیوان ریخته و مواد دالگانو را به‌آرامی و با قاشق روی شیر بریزید.
  4. پس از آن مواد را ترکیب کرده و از طعم جدیدی که ایجاد کرده‌اید لذت ببرید.

*در صورتی که همزن برقی یا دستی در دسترس نبود، می‌توان از یک چنگال استفاده نمود، تنها تفاوت این است که مدت‌زمان هم زدن بیشتر خواهد بود.

آماده‌سازی نسکافه با قهوه ساز

برای تهیه نسکافه از پودر فوری قهوه استفاده شده و در نتیجه نمی‌توان این مواد را با دستگاه آماده نمود. تنها چیزی که برای تهیه نسکافه به آن احتیاج دارید یک لیوان و قاشق یا همزن دستی برای هم زدن مواد خواهد بود. از دستگاه‌هایی مانند: قهوه ساز یا اسپرسو ساز برای تهیه قهوه‌های اسپرسو، لاته، کاپوچینو، فرانسه و ترک استفاده خواهد شد. همان‌طور که مطالعه فرمودید نسکافه نوعی قهوه فوری است که تنها با ترکیب آب جوش یا شیر تهیه خواهد شد.

سؤالات متداول

در این بخش از مقاله به پرسش‌های احتمالی شما در رابطه با نحوه تهیه نسکافه پاسخ خواهیم داد. در صورت مطالعه مقاله و شکل‌گیری سؤال جدید، آن را از بخش نظرات همین مطلب با ما در میان گذاشته تا جواب مناسب خود را دریافت نمایید.

آیا نسکافه برای سرماخوردگی ضرر دارد

ترکیبات کافئین داری چون: چای، قهوه، نسکافه باعث کاهش آب بدن شده و در نتیجه ممکن است اثرات نامطلوبی بر فرد داشته باشند. فردی که سرما خورده باید مایعات فراوان مصرف کرده تا آب بدن تأمین شود. با این حال این نوشیدنی‌ها منبع غنی بعضی از آنتی‌اکسیدن‌های پلی‌فنولیک بوده و نقش مهمی در مقابله با بیماری دارند. این ماده به تقویت انرژی و کاهش التهاب کمک کرده و در دوران سرماخوردگی در حد کم از آن استفاده کنید.

آیا نسکافه خواب را از بین می‌برد

کافئین یکی ازاصلی‌ترین خوراک‌ها مغز بوده و موجب تداوم فعالیت آن خواهد شد. نسکافه نیز در دسته نوشیدنی‌های کافئین‌دار بوده و مصرف آن افزایش هوشیاری و بی‌خوابی را در پی دارد. با این حال، در صورت استفاده طولانی‌مدت از یک نوع نوشیدنی، بدن به‌مرور به آن عادت کرده و این اثر از بین خواهد رفت.

بهترین زمان خوردن نسکافه

اثر کافئین نسکافه حدود 6 تا 8 ساعت در بدن باقی مانده و در نتیجه بهتر است حدود 6 ساعت قبل از خواب از این نوشیدنی استفاده شود. بهترین زمان مصرف نسکافه و انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، صبح و پس از بیدار شدن از خواب بوده تا سبب سرحال شدن فرد شوند.

آیا خوردن نسکافه در بارداری ضرر دارد

مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار توسط زنان باردار ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این نوع نوشیدنی‌ها در ماه‌های ابتدایی بارداری ممکن است موجب سقط‌جنین شده و سلامت جنین را در معرض خطر قرار دهند. در نتیجه در پنج ماه اول بارداری نباید از نوشیدنی‌های حاوی کافئین  استفاده نمود.

چگونه نسکافه غلیظ درست کنیم

برای تهیه یک نسکافه غلیظ و خوشمزه می‌توان از دستور تهیه نسکافه با همزن برقی یا همان دالگانو استفاده نمود. این نوشیدنی به دلیل بافت خامه‌ای بسیار غلیظ خواهد بود، تا جایی که پس از هم زدن درست، مواد نباید از ظرف بیرون بریزد.

بهترین دوره آموزش نوشیدنی گرم در تهران کجاست؟

دوره‌های سایت دانش و مهارت، بهترین مرجع برای آموزش و یادگیری انواع: نوشیدنی گرم، دمنوش‌های و قهوه کافی‌شاپی هستند. با حضور موفقیت‌آمیز در این کلاس‌ها شاهد افزایش اطلاعات علمی و توان عملی خود شده و گواهینامه بین‌المللی دو زبانه از دانشگاه نورث وست دریافت نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا