اخبار

رشته های پردرآمد بدون کنکور در سال 1402

5/5 - (1 امتیاز)

رشته های پردرآمد بدون کنکور در سال 1402

رشته های پردرآمد بدون کنکور مقصد بسیاری از شرکت کنندگان کنکور است. رشته های بدون کنکور دانشگاه ها روز به روز در حال افزایش است و این امر راه را برای بسیاری از علاقه مندان به این رشته ها باز میکند.

این رشته ها برای بسیاری از داوطلبان شناخته شده است، اما در کل یادآوری و بررسی هرکدام از این رشته ها برای داوطلبان شرکت در کنکور خصوصا در مراحل انتخاب رشته خالی از لطف نخواهد بود.

البته در نظر داشته باشید بدون کنکور بودن این رشته ها به معنی پذیرش همگانی داوطلب نیست و پذیرش در این دانشگاه ها حتی با اینکه بصورت بدون کنکور هستند شرایطی دارد که مهم ترین آن ها برتریت سوابق تحصیلی داوطلب و اولویت بندی انتخاب رشته است.

دسترسی به آموزش عالی به صورت بدون کنکور، روش جدیدی برای دستیابی به رشته های پر درآمد برای دانش‌آموزان با توانایی‌های متفاوت است. ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های معتبر کشور، به دانشجویان این امکان را می‌دهد که با انتخاب رشته های مورد علاقه خود، در مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی ثبت نام کنند و به دریافت مدرک معتبر و پولساز دست یابند.

معرفی رشته های پولساز بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه های آزاد یکی از بهترین گزینه هایی هستند که داوطلبان میتوانند به صورت بدون کنکور به آن وارد شوند. اعتبار بالای مدرک تحصیلی این دانشگاه و همچنین تنوع رشته های آن باعث میشود از بین سایر گزینه ها برتریت با دانشگاه آزاد باشد.

ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه azmoon.org صورت میپذیرد و داوطلبان با مراجعه به این سامانه و دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های آزاد اطلاعات مفیدی از رشته های این دانشگاه به دست آورند. اما موضوع اصلی این مقاله بررسی رشته ها از لحاظ آینده شغلی و درآمد آن ها خواهد بود.

رشته های پولساز بدون کنکور گروه ریاضی فیزیک

  • مهندسی کامپیوتر

با توجه به رونق فناوری و افزایش استفاده از نرم افزارها و برنامه های کاربردی در زندگی روزمره، برنامه نویسی به عنوان یکی از رشته های پر درآمد بدون کنکور محسوب می‌شود. راه رسیدن به این مهم تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است.

دانشجویان در این رشته میتوانند مهارت های ابتدایی لازم برای طراحی، توسعه و اجرای نرم افزارهای کاربردی را به دست آورند. با کسب تجربه و مطالعه های جدا از محیط تحصیلی میتوانید به یک برنامه نویس خبره تبدیل شوید. برنامه نویسی و مهندسی کامپیوتر یکی از پردرآمد ترین رشته های ایران و جهان است.

باز هم لازم به ذکر است موفقیت و درآمد بالا برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر ملزم به سخت کوشی، مطالعه های شخصی و فراتر از سطح کلاس، زمان و… است.

  • مهندسی عمران

یکی از بهترین رشته های بدون کنکور آزاد رشته عمران است. رونق گرفتن توسعه شهری و ساخت و ساز های خرد و کلان باعث شده است تا توجه ویژه ای به مهندسین عمران شود و این رشته را در زمره رشته های پردرآمد بدون کنکور قرار دهد.

مهندسین عمران میتوانند پس از سه سال کار در شرکت های فنی و مهندسی و یا پروژه های اجرایی اقدام به دریافت پروانه نظام مهندسی خود کنند و از امتیاز ویژه تری نسبت به سایرین بهره مند شوند.

علاوه بر این بسیاری از مهندسین عمران پس از گذشت مدتی خود به ساخت و ساز های شخصی روی می آورند و سود بسیار بیشتری از این راه به دست می آورند.

رشته های پولساز بدون کنکور گروه علوم تجربی

  • میکروبیولوژی

میکروبیولوژی یکی از بهترین رشته های علوم تجربی است که بصورت بدون کنکور برای داوطلبان قابل انتخاب است. عمده رشته های زیرگروه تجربی تحت نظر وزارت بهداشت است و نمیتوان آن ها را بدون کنکور انتخاب کرد.

فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی میتوانند در بیمارستان ها، آزمایشگاه های پاتولوژی، آزمایشگاه های غذا و دارو و… مشغول به کار شوند.

  • شیمی کاربردی و شیمی محض

هردوی رشته های شیمی کاربردی و شیمی محض رشته های زیر شاخه وزارت علوم هستند. اما با ادامه این رشته ها و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر که زیر مجموعه وزارت بهداشت است میتوانند به درجات بالاتری از اعتبار شغلی برسند.

درآمد این رشته ها در صورتی که تا مقاطع بالا آن ها را ادامه دهید و در کارخانه های دارویی و مواد شیمیایی مشغول به کار شوید شامل درآمد خوبی خواهد بود.

البته گروه تجربی و سایر گروه های آزمایشی رشته های بسیار مختلفی دارند که میتوانید برای کسب اطلاع و آشنایی با آنها و در نهایت انتخاب بهترین رشته با توجه به سوابق تحصیلی و علایق شما با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

رشته های پولساز بدون کنکور گروه علوم انسانی

  • رشته حقوق

 رشته حقوق به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با قوانین و مقررات مربوط به حقوق و قضاوت آشنا شوند. این رشته با توجه به نیاز روزافزون به کارشناسان حقوق در جامعه، از جمله رشته های پر درآمد بدون کنکور محسوب می‌شود. علاقه مندان به این رشته میتوانند در آینده خود را در جایگاه یک وکیل و یا یک قاضی ببینند.

فارغ التحصیلان این رشته برای تبدیل شدن به یک وکیل باید در آزمونی تحت عنوان آزمون وکالت شرکت کرده و به کانون وکلا راه یابند و پروانه وکالت خود را دریافت کنند.

وکلا و حقوقدانان عموما حق الوکاله های بالا دارند و از لحاظ اعتبار کاری نیز در سطح قابل توجهی قرار دارند. در برخی از دعاوی مالی وکلا درصدی از مبلغ مورد دعوی پرونده را به عنوان دستمزد در نظر میگیرند و در مواقعی که بتوانند پیروز دادگاه شوند حق الوکاله قابل توجهی به آنان تعلق میگیرد.

در صورتی که علاقه و هدف گزاری شما رسیدن به جایگاه قضاوت و کار در مراجع قضایی به عنوان قاضی است نیز از حقوق و مزایای ویژه ای بهره مند خواهید شد.

  • رشته مدیریت

دانشجویان در رشته مدیریت با مفاهیم مدیریتی و مباحث مرتبط با کسب و کار آشنا می‌شوند. این رشته با توجه به نیاز روزافزون به کارشناسان مدیریت در سطح سازمانی و شرکتی، از جمله رشته های پر درآمد بدون کنکور محسوب می‌شود.

با توجه به سیستم های جدید مدیریتی شرکت های خصوصی و دولتی و همچنین روی کار آمدن استارتاپ ها با ایدا های خلاقانه مدیریتی و فضای فرهنگی جامعه، نیاز مبرمی به مدیران حرفه ای پدید آمده است.

فارغ التحصیلان رشته مدیریت باید بدانند راه پر پیچ  و خمی در پیش دارند و باید بسیار تلاش کنند. اما در پایان این راه میتوان مطمئن بود آسایش خاطر و درآمد مناسبی خواهید داشت.

داوطلبان عزیز همچنین میتوانید با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه آزاد و دریافت دفترچه انتخاب رشته از سایر رشته های گروه های مختلف مطلع شوید و با یک مشاوره انتخاب رشته به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

سوالات متداول درزمینه رشته های پردرآمد بدون کنکور

  • آیا داشتن مدرک لیسانس رشته های این لیست تضمین درآمد بالا خواهد بود؟

قطعا خیر. موفقیت و به درآمد خوب رسیدن در هر رشته ای نیازمند به تلاش و همت شماست. در نتیجه در هنگام انتخاب رشته، کد رشته محل هایی را در اولویت قرار دهید که به آن ها علاقه هم داشته باشید.

  • بین زیرگروه های انسانی، تجربی و ریاضی کدام پر درآمد تر است؟

قبل از پاسخ باید بدانید بستگی به تلاش شما دارد. اما به طور کلی برای کسب درآمد در رشته های ریاضی نظیر عمران، کامپیوتر، مکانیک، برق و… بستر مناسبتر و مسیر ساده تری روبروی خود خواهید داشت.

  • کدامیک از رشته های بدون کنکور گروه تجربی درآمد بالاتری دارد؟

میکروبیولوژی با قابلیت اشتغال در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، مراکز آزمایش غذا و دارو و… از سایر رشته های گروه علوم تجربی از لحاظ درآمد و اعتبار در موقعیت بهتری قرار دارد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی بهترین و پولساز ترین رشته های گروه های مختلف ریاضی و فیزیک، تجربی و علوم انسانی پرداختیم. در این بین به آینده شغلی هر کدام نیز اشاراتی شد که اطلاع از آن ها خالی از لطف نیست.

بسیاری از داوطلبان به دنبال کشف پولسازترین رشته دانشگاهی هستند اما در واقع باید بدانید علاقه داشتن به رشته مورد نظر نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در هنگام انتخاب رشته است.

در نتیجه در هنگام انتخاب رشته علاوه بر آینده شغلی و پول ساز بودن رشته مورد نظر به علاقه و استعداد های خود نیز رجوع کنید چرا که این علاقه شماست که موجب استمرار و سخت کوشی در تحصیل و شغل آینده شما میشود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا