دکوراسیون داخلی

بایدهای چیدمان دکوراسیون تلویزیون دیواری

دکوراسیون تلویزیون

5/5 - (1 امتیاز)

بایدهای چیدمان دکوراسیون تلویزیون دیواری

دکوراسیون تلویزیون یکی از لوازم مهم جهت طراحی و چیدمان منازل به‌شمار خواهد رفت. تلویزیون یکی از لوازم ضروری هر منزل بوده و نحوه قرارگیری آن بر دکوراسیون دیگر وسایل خانه تأثیر خواهد داشت. فرقی ندارد که تلویزیون را روی دیوار نصب کرده یا از میز تلویزیون استفاده کنید، در هر صورت اکسسوری اطراف، میز و تزئینات دیوار پشتی باید بسته به سبک چیدمان منزل انتخاب گردد. مکان قرارگیری تلویزیون به نقشه و طراحی داخلی مربوط است.

برای انتخاب بهترین فضا باید فاصله و مسیر دید از بخش‌های مختلف اتاق در نظر گرفته شود. متراژ اتاق از نکات مهم دیگر برای انتخاب سایز و محل قرارگیری تلویزیون است. در منازل کوچک‌تر بهتر است تلویزیون روی دیوار نصب شده و از فضای زیر آن به بهترین نحو استفاده شود. در صورتی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دکوراسیون تلویزیون دیواری هستید، تا انتهای مقاله با بلاگ آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت دانش و مهارت همراه باشید.

آموزش دکوراسیون تلویزیون
آموزش دکوراسیون تلویزیون

اهمیت تلویزیون در منزل

امروزه تلویزیون به‌واسطه پخش اخبار، مسابقات ورزشی و فیلم‌ها یکی از لوازم مهم الکترونیکی در منازل است. برنامه‌های آموزشی نیز یکی از فواید اصلی تلویزیون محسوب خواهند شد. طبق آمار ارائه شده، کودکان در فصول بهار و تابستان مدت‌زمان بیشتری را صرف تماشای برنامه‌های مختلف تلویزیونی خواهند کرد. علاوه بر این، برنامه‌های ورزشی، تفریحی و سرگرمی موجب بالا رفتن روحیه و افزایش شادی در جامعه خواهد شد.

البته انتخاب درست برنامه‌های تلویزیونی نیز حائز اهمیت است. در سال‌های اخیر برنامه‌هایی با موضوعیت مخالف باور، هنجار و ارزش‌های خانواده و جامعه تولید شده است. در نتیجه باید دقت لازم در انتخاب و استفاده صحیح از تلویزیون به کار رود. در عصر حاضر با وجود اینترنت و گسترش فضای مجازی ارتباط بین اعضاء خانواده‌ها بسیار کم و محدود شده است؛ از این رو برنامه‌های تلویزیونی راهی برای جمع کردن تمام اعضای خانواده در کنار هم به شمار خواهند رفت.

بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون

تلویزیون یکی از عمومی‌ترین وسایل منزل به شمار رفته و به‌عنوان یک نقطه کانونی در خانه، محل قرارگیری آن باید متناسب با این موضوع انتخاب شود. همه اعضای خانواده ساعت‌هایی از روز را صرف تماشای تلویزیون خواهند کرد و در نتیجه ایجاد فضایی گرم و دل‌نشین در محیط ضروری است. بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون اتاق نشیمن است. این بخش از منزل یک فضای عمومی محسوب شده و برای استفاده تمام اعضاء خانواده مساعد خواهد بود. هنگام انتخاب فضای مناسب باید مواردی چون نور، فاصله و ارتفاع در نظر گرفته شود.

دکوراسیون تلویزیون در پذیرایی

اتاق نشیمن معمولاً فضای اصلی و بزرگ خانه بوده و دسترسی به آن از تمام اتاق‌های خانه ممکن است. این اتاق باید فضایی گرم برای دورهمی­های خانوادگی باشد. قرارگیری تلویزیون در این فضا از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون تلویزیون در منزل است. برای انتخاب تلویزیون و دکور مناسب این فضا باید به سبک چیدمان، متراژ، نور و روشنایی اتاق کافی توجه نمود. فاصله تلویزیون تا مبلمان نیز برای داشتن چشمانی سالم و جلوگیری از بیماری‌هایی چون آرتروز و کمردرد حائز اهمیت است.

چیدمان اتاق خواب با تلویزیون

این روزها، قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب جزئی از طراحی‌های مجلل به شمار خواهد رفت. وجود تلویزیون در اتاق خواب به افراد منزل کمک کرده تا دور از شلوغی خانه، در اتاق خود نشسته و برنامه محبوبشان را تماشا کنند. اما برای قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب باید مواردی را رعایت کرد. زاویه و روشنایی مناسب از نکات مهم دکوراسیون تلویزیون در اتاق خواب به شمار خواهد رفت.

تلویزیون نباید در گوشه اتاق قرار بگیرد، بهتر است روی دیوار روبروی تخت نصب شود. افراد معمولاً ترجیح خواهند داد که هنگام تماشای تلویزیون در حالت نشسته یا درازکش باشند. در نتیجه قرار دادن تلویزیون روبروی تخت به ایجاد حس ‌راحتی و آرامش فرد کمک خواهد کرد. اکثر افراد تمایل دارند هنگام تماشای تلویزیون، اتاق کاملاً تاریک باشد. اما این کار باعث خستگی چشم شده و باعث ایجاد اختلالاتی در خواب خواهد شد. همچنین در برخی از سبک‌های چیدمان مانند: فنگ شویی استفاده از تلویزیون در اتاق خواب را جهت اختلال در آرامش، ممنوع کرده است!

انواع چیدمان وسایل خانه با تلویزیون

دکوراسیون تلویزیون در منازل به دو دسته تلویزیون روی میز و روی دیوار تقسیم خواهند شد. در دسته اول، تلویزیون روی میزی که با سبک منزل تطبیق داشته و ارتفاع مناسبی دارد قرار خواهد گرفت. در دسته دوم نیز دستگاه با استفاده از پیچ و پنل به دیوار مورد نظر متصل شده و ارتفاع تلویزیونی که روی دیوار قرار دارد نیز باید کاملاً مناسب و در نقطه دید اعضای خانواده باشد.

چیدمان میز تلویزیون در منزل

یکی از نکاتی که هنگام تهیه میز تلویزیون و چیدمان آن باید مورد توجه قرار گیرد، سبک دکوراسیون منزل است. در صورتی که میز تلویزیون با دکوراسیون منزل هماهنگی نداشته باشد، تضادی به نمایش گذاشته شده چندان دلچسب نخواهد بود. استفاده از اکسسوری یا وسایل تزئینی مناسب مانند: گلدان، مجسمه های ظریف تزئینی و استفاده از تابلو یا آینه روی دیوار پشتی به زیبایی چند برابری فضا کمک خواهد کرد. در صورت وجود فضای خالی در کنار میز، امکان استفاده از گلدان یا کتابخانه­های کوچک نیز وجود دارد.

دکوراسیون تلویزیون روی دیوار

نصب تلویزیون روی دیوار، بیشتر در منازل کوچک‌تر و برای صرفه‌جویی در فضا کاربرد دارد. در این مدل، تلویزیون اغلب روی دیوار کانونی نشیمن نصب شده و مبلمان روبروی آن قرار خواهند گرفت. هرچند امروزه در منازل بزرگ‌تر و با فضای کافی نیز گاها تلویزیون را روی دیوار نصب کرده و از کنسول‌های شیک برای فضای زیر آن استفاده خواهند کرد. نکته مهم دکوراسیون تلویزیون دیواری، تزئینات دیوار پشتی و استفاده از تابلوهای مناسب دکوراسیون منزل است.

دکوراسیون برای پشت تلویزیون

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از تلویزیون‌های دیواری و رومیزی است. دیوار پشت تلویزیون نباید فضای کناری پنجره بوده و باید دور از نورهای محیطی باشد. پس از انتخاب دیوار مناسب، حال باید آن را متناسب با فضای منزل و تا حدودی ساده دکور شود. طراحی لوکس دیوار پشت تلویزیون، تأثیر زیادی در زیبایی منزل خواهد داشت. از انواع دکورهای دیوار پشت تلویزیون می‌توان به طراحی با سنگ آنتیک، ام دی اف، کاغذ دیواری، کناف و آینه اشاره کرد.

انواع دکوراسیون تلویزیون
انواع دکوراسیون تلویزیون

دکوراسیون تلویزیون با چوب و ام دی اف

دکور دیوار پشت تلویزیون با چوب و ام دی اف یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای سبک مدرن و کلاسیک به شمار رفته و چوب با طرح خاص خود به محیط خانه گرما خواهد داد. برای طراحی دیوار با چوب و ام دی اف روش‌های متنوعی وجود دارد. می‌توان بخشی از دیوار را با چوب پوشش داده و آن را با سنگ، آجر یا بتن ترکیب کرد. ام دی اف نیز از جنس چوب بوده و تنوع طرح بسیار بیشتری دارد. از این متریال می‌توان برای جذابیت بیشتر در تمامی سبک‌های چیدمان منزل استفاده کرد.

دکوراسیون با کناف برای تلویزیون

کناف، یک صفحه روکش‌دار است که برای طراحی دیوار، سقف کاذب و دیگر بخش خانه از آن استفاده خواهد شد. استفاده از کناف یکی از روش‌های محبوب دکور دیوار پشت تلویزیون به شمار رفته و دکوراسیون تلویزیون خاص و متفاوتی را ایجاد خواهد کرد. دکوراسیون تلویزیون با کناف را می‌توان با چوب، نورپردازی و سنگ آنتیک ترکیب کرده و نمایی لوکس برای منزل ایجاد نمود. این روش یکی از کم‌هزینه‌ترین و سبک‌ترین روش‌ها جهت دکوراسیون تلویزیون محسوب خواهد شد.

دکوراسیون تلویزیون دیواری

در دهه‌های اخیر تلویزیون‌های بزرگ و قدیمی جای خود را به تلویزیون‌های جدید و باریک داده و به تبع آن، نحوه چیدمان و دکوراسیون تلویزیون نیز فرق کرده است. در گذشته میزهای تلویزیون بزرگ و مجلل کاربرد زیادی داشت. اما با تغییر رویکرد مردم از دیدگاه سنتی به دیدگاه مدرن و مینیمال، نصب تلویزیون روی دیوار و عدم استفاده از میز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در این روش، تلویزیون با استفاده از پیچ و پنل روی دیوار نصب شده و فضای زیادی زیر آن خالی خواهد ماند. از فضای خالی زیر تلویزیون می­توان برای قرار دادن کنسول، صندلی، پاف یا لوازم تزئینی دیگر استفاده کرده و فضایی دلپذیر و زیبا را ایجاد کرد. همچنین در صورتی که تعداد مهمان‌ها زیاد باشد می‌توان از تمام فضای نشیمن جهت استقبال و پذیرایی از مهمانان بهره برد.

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با گچ

گچ نیز یکی از پرکاربردترین متریال برای تزئین فضای پشت تلویزیون به شمار خواهد رفت. گچ­بری­های زیبا را می­توان با آینه ترکیب کرده و فضای منحصر به فردی ایجاد نمود. از این روش بیشتر در سبک‌های ساده و مینیمال استفاده خواهد شد. امروزه با پیشرفت دنیای مدرن، می‌توان از پنل­های گچ‌بری از پیش‌ساخته استفاده کرد. در این صورت نیازی به اجرای بنایی نبوده و پنل­ها بسیار راحت و با هزینه کمتر نصب خواهند شد.

دکوراسیون مبلمان جلوی تلویزیون

تفاوتی در نصب تلویزیون بر روی کدام دیوار وجود نداشته و مبلمان باید دقیقاً روبروی آن قرار بگیرد. اتاقی که تلویزیون در آن قرار دارد محل سرگرمی بوده و در نتیجه باید مبلمان مناسبی برای این قسمت انتخاب شود. از انواع مبلمان مناسب فضای جلوی تلویزیون می‌توان به مبلمان راحتی، کاناپه و اِل اشاره نمود. رنگ مبلمان نیز باید با فضا همخوانی داشته باشد. مبلمان را می‌توان به‌صورت دایره یا مستطیل در اطراف و روبروی تلویزیون قرار داد. توجه کنید که فاصله مناسب از تلویزیون باید رعایت شود.

نکات مهم در دکوراسیون تلویزیون

 نکات مهم در دکوراسیون تلویزیون نیز بخش مهمی از طراحی داخلی منزل بوده و اثرگذاری خاص خود بر زیبایی و استفاده از فضای خانه خواهد داشت. از اصلی‌ترین موارد در دکوراسیون تلویزیون می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • در نظر گرفتن ارتفاع مناسب و استاندارد: اگر ارتفاع تلویزیون بیشتر از حد معمول باشد، با گذشت زمان منجر به درد گردن خواهد شد. ارتفاع مناسب یعنی تلویزیون باید به حدی باشد که خط دید تماشاچی، درست وسط صفحه باشد.
  • فاصله از منبع نور نباید فراموش شود: تلویزیون نباید جلوی پنجره قرار بگیرد، زیرا پنجره ضد نور بوده و باعث تار شدن تصویر خواهد شد.
  • تلویزیون نقطه کانونی است: از این رو باید در نقطه‌ای قرار بگیرد که از همه نقاط منزل دید داشته باشد.
  • بهترین حالت تماشای تلویزیون زاویه مستقیم خواهد بود: بهتر است چینش مبلمان روبروی تلویزیون باشد.
  • فاصله مبلمان تا تلویزیون حفظ شود: نزدیک یا دور بودن تلویزیون به مبلمان منجر به آسیب به چشم تماشاچی خواهد شد.
  • قرار دادن تلویزیون نزدیک منبع گرما ممنوع است: از آنجایی که افراد معمولاً در فصل زمستان در کنار منبع گرما خواهند نشست، در نتیجه فاصله استاندارد رعایت نخواهد شد.
  • تناسب اندازه تلویزیون و متراز منزل: با توجه به متراژ خانه نسبت به خرید سایز درست تلویزیون اقدام کنید.

سؤالات مهم

در این بخش از مقاله، قصد پاسخ به سؤالات احتمالی شما در خصوص نحوه دکوراسیون تلویزیون را خواهیم داشت. در صورت وجود هرگونه مشکل یا سؤال، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت به پرسش‌های شما جواب خواهیم داد.

دکوراسیون خانه کوچک با تلویزیون بزرگ جور در میاد؟

اگر خانه کوچک باشد، بهتر است سایز تلویزیون نیز کوچک‌تر و کمتر از 50 اینچ باشد. برای داشتن فضای بیشتر می‌توان تلویزیون را به دیوار متصل کرده از محیط زیر آن نیز برای قرار دادن کنسول و اکسسوری‌های دیگر استفاده کرد.

از میز تلویزیون استفاده کنم یا پایه؟

انتخاب نوع قرارگیری تلویزیون به فضای خانه و وجود فضای مناسب بستگی دارد. در صورتی که فضا بزرگ باشد می توان از میز استفاده کرده و برای زیبایی بیشتر از گلدان یا قفسه های کوچک در کنار آن استفاده کرد. در صورتی که فضای منزل کوچک است؛ باید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید تا از فضای زیر آن نیز به­صورت بهینه استفاده کرد.

.چطوری طراحی داخلی منزل با تلویزیون رو یاد بگیرم؟

دوره‌های موجود در سایت دانش و مهارت از بهترین دوره‌ها برای آموزش اصولی طراحی داخلی به شمار خواهد رفت. با گذراندن دوره‌های دکوراسیون داخلی و معماری، به سطح عالی از مهارت دست پیدا خواهید کرد. در پایان کلاس‌های آموزشی نیز با دریافت گواهینامه رسمی و بین‌المللی از دانشگاه نورث وست امکان کسب درآمد در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی را خواهید داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا